Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

Du behöver inte starta Python separat. Öppna bara kommandotolken (cmd.exe) och starta ebcrawler.py där.

Sant. Det ska vara i kommando-prompten.

Jag har noterat att på min burk hemma måste jag skriva: py Desktop\EB_Crawler\ebcrawler.py --all --csv eb.csv 123456789
Men på jobbet skriver jag: python c:\data\EB_Crawler\ebcrawler.py --all --csv eb.csv 123456789

Sökvägen är olika, eftersom scriptet ligger på olika ställen, men jag måste alltså skriva "py" på den ena burken, och "python" på den andra.

Jag får inte heller sökvägarna att fungera på min jobbdator, så jag måste med kommandoprompten navigera till samma mapp som python.exe-filen ligger. Då fungerar det bra, och eb.csv-filen skapas i den mapp jag står i med kommandoprompten.

Hoppas detta ger några fler ledtrådar. :)

Nu funkade det!!
Tusen tack för hjälpen!
 

Mr LikeTravel

Ny medlem
Hei
Etter install av Pyhton 3.7.2 og Ebcrawler får jeg følgende feil når jeg forsøker å hente data - noen som kan hjelpe?

f:\ebcrawler\ebcrawler.py --all --csv eb.csv 123456789
Traceback (most recent call last):
File "F:\ebcrawler\ebcrawler.py", line 4, in <module>
import requests
ModuleNotFoundError: No module named 'requests'
 

mha321

Medlem
Hei
Etter install av Pyhton 3.7.2 og Ebcrawler får jeg følgende feil når jeg forsøker å hente data - noen som kan hjelpe?

f:\ebcrawler\ebcrawler.py --all --csv eb.csv 123456789
Traceback (most recent call last):
File "F:\ebcrawler\ebcrawler.py", line 4, in <module>
import requests
ModuleNotFoundError: No module named 'requests'
Saknas requests-modulen. Jag trodde den alltid följde med på Windows, men kanske inte.Du behöver köra:

python -m pip install requests​

(evt med full sökväg till där python exe-filen finns)
 

walle33

Medlem
Ingen som vet någon app eller hemsida där man kan exportera ut för att se alla flygningar i form av antal gånger man varit på de olika flygplatserna?
 

mha321

Medlem
Ingen som vet någon app eller hemsida där man kan exportera ut för att se alla flygningar i form av antal gånger man varit på de olika flygplatserna?
Jag har mina I tripit ändå och använder den. Dock hänger den inte med om man får/gör ombokning tex, om man inte själv uppdaterar. Och det brukar jag slarva med..
 

Anders S

Ny medlem
Har mailat SAS två gånger och frågat om min EB-historik från före 2012. Båda gångerna har svaret varit att "SAS genomförde en omfattade systemuppgradering i maj 2017" och att det "dessvärre inte är möjligt att få access till historik före 2012".

Dock visade det sig att genom att begära ut all data via deras GDPR-formulär, https://www.flysas.com/privacy/excerpts/login, kom totalt 960 sidor med alla Star Aliance-flighter från 2003, inklusive 785 sidor med tracking på alla sökningar jag gjort på sas.se senaste tiden.

Misstänkte att svaret från kundtjänst var en sanning med modifikation eftersom SAS-appen numerärt visar alla flygningar sedan medlemsstart.
 
Last edited:
Toppen