Senaste nytt

Lösenord, PIN-kod, användarnam, e-mailadresser mm mm

Teddulin

Medlem
Först och främst så vore det ganska intressant att veta hur många olika Lösenord, PIN-koder och användarnamn som snittsvensson har och därför också måste hålla reda på. Själv har ca 40 olika ställen som kräver antingen PIN-kod, eller användarnamn och lösenord, eller någon av mina e-mailadresser och lösenord osv, ja ni förstår, allt från olika kreditkort, bonuskort, inloggningsuppgifter, larmkoder, e-leg, mm mm. Eftersom jag förmodar att de flesta av er BC-medlemmar har mer än två olika kort i plånboken som kräver PIN-kod så är min fråga hur ni gör för att komma ihåg alla dessa koder och lösenord. Att ha en lapp i plånboken är ju kanske inte så smart (även fast jag själv är dum nog att ha några lite hemligt skrivna där :) Det är möjligt att det bara är jag som tycker detta börjar bli ett problem, men jag tycker bara att man får fler och fler koder och lösenord att hålla reda på. Finns det något bra verktyg för detta? Att förvara lite koder i mobilen funkar ju också men känns inte heller optimalt. Tacksam för tips!
 

agehall

Medlem
Jag lär mig mina koder. De som jag använder mer än en gång i månaden har jag inga problem att komma ihåg. Resten kollar jag upp i min lösenords-app vid behov.
 

JensE

Medlem
Jag kör mina lösen i AppBox Pro på min iphone.
Där ligger dom krypterade och lösenordsskyddade så länge jag inte besöker Kina så känner jag mig mycket komfortabel med detta.
 
Räknade till 200 i 1Password innan jag inte orkade fortsätta... det var ungefär 25% av mina sparade lösenord/användarnamn/koder.

Det blir en del! :)
 

JensE

Medlem
De har traffic analyzer på nätet.

Precis. Har man något känsligt på dator/mobil så är risken väldig stort att en kines har norpat det.
Det går att skydda sig så gott som det går. Men jag skulle aldrig ta chansen då de är extremt duktiga på detta.
 
Toppen