Senaste nytt

Lönar det sig att vara med i bonusprogram om man flyger lite?

inka

Medlem
Som resenär endast någon gång per år, lönar det sig att ingå i ngt bonusprogram?

Har SAS EuroBonus och ROP (Thai Airways) eftersom jag reser i ekonomiklass så blir det inte så mycket intjänande poäng, har ynka 5000 Eurobonuspoäng och 5700 ROP poäng. Antar att man måste upp i bra många högre poäng innan man kan göra ngt med sina poäng och tillslut förfaller de säkert, så frågan är kan jag gör ngt med mina poäng och är det verkligen ngn idé att ha delta i ngt bonusprogram när man reser så lite?
 
SAS har ändrat sätt att räkna poäng på ekonomiklass-biljetter så du kommer få fler poäng i fortsättningen. Komplettera med ett SAS American Express så kommer poängen rulla in betydligt snabbare än tidigare.

Du kan också kolla med oss här på BusinessClass.se nästa gång du ska boka resa, kanske kan du hitta en biljett som ger mycket poäng för bara lite extra pengar.

Det är nog bäst att samla alla Star Alliance poäng i samma program om du drar in lite poäng - att lägga hälften i Thai och hälften i SAS är inte så bra. Får man fråga varför du överhuvudtaget har Thai kortet?
 

pep

Medlem
Du bør have et kort som du virkelig prioriterer. Du vil altid være mere respekteret og have en stærkere identitet med et kort. Men du skal ikke tvinge dig selv ind i et point-ræs, hvis du ikke har ordentlig mulighed for det...
 

Dr. Miles

Expert
Om du reser sällan och i Economy class är det ingen idé att satsa på elitstatus.
Däremot United Mileage Plus elller Avianca LifeMiles kan vara bra program att kreditera poäng till.
Dessa program erbjuder one-way award för hälften så mycket poäng av tur och retur, vilket betyder att du kan få din bonusresa fortare än hos andra flygbonusprogram.
 
Toppen