Senaste nytt

Långweekend i Amsterdam, behöver tips ! - värt med avstickare till Rotterdam ?

Bibinski

Medlem
Haha tack, det smakade gott @swadabe , tyvärr är jag fortfarande en färsking när det kommer till hotell-lounger och har en tendens till att både äta och dricka mer än vad man kanske borde innan man ska på restaurang.. provade inte köttet men åt en svärdfiskcarpaccio som var helt ok och friterad pork belly som var väldigt god. Tjejen beställde en rumpstek som var god men lite dåligt kryddad. Dock så har även personalen på hotellet nämnt Cau och deras kött så jag tror inte vi fick den bästa upplevelsen men det verkar poppis även bland lokalarna vilket brukar vara ett gott tecken:) tog oss även en drink (3...) på Bridges i Grand Sofitel - rekommenderas varmt.
 
Last edited:

Bibinski

Medlem
Citerar mig själv, nu kanske @Bibinski redan är hemma igen men jag åkte i alla fall till Amsterdam i helgen. I väntan på tåget hem igen tittade jag in på In de Olofspoort; mycket riktigt var det samma ställe som jag redan hade varit på. Kan hursomhelst rekommendera det väldigt starkt för alla med minsta intresse för att smaka holländsk sprit. Det var en rätt ung tjej som jobbade i baren, hon var supertrevlig och väldigt kunnig och hällde upp en fantastiskt gott glas åt mig. Resten av gästerna verkade vara locals som hade gått där i minst trettio år :) så låt er inte avskräckas av det suspekta läget, det finns inga brölande britter där inne utan bara ett imponerande sortiment sprit och ett väldigt trevlig bemötande.
Hann inte med detta men jag och damen är nog överrens om att denna stad skall besökas många gånger till och då har jag och andra som ska dit väldigt många fina tips i den här tråden !:)
 

taxvalp

Medlem
Just hemma efter ännu ett besök i Amsterdam så vill jag passa på att tipsa om en ny upplevelse. En guidad båttur bör alla göra någon gång och när man har testat de vanliga är det dags att ta det en nivå till.

Vi bokade en privat tur med en gammal eldriven träbåt från 1930-talet. Skepparen (med hipsterskägg och vit uniform) var en riktig karaktär som bland annat arbetat länge på KLM, sålt rymdresor och besökt över 100 länder. Många stories att berätta om man tröttnar på den egentliga guidningen. Baren ombord är välutrustad och inför vår tur hade han fem sorters champagne på kyl då jag nämnde att det var födelsedagsfirande.
Private Canal Cruise - Rederij De Jordaan Salonboot Amsterdam

IMG_2567.JPG
 
Toppen