Senaste nytt

Långweekend Europa, början på Augusti.

Kandinsky

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Europa. Titta på Prag, Dubrovnik etc. Gärna nymodern ex-öststat.
När vill/behöver du resa ut? 11-13 AUGUSTI 2014
När vill/behöver du komma hem? Senast 16 AUGUSTI 2014.
Hur länge vill du vara borta? Ca 3 dagar
Hur många personer som skall resa? 2
I vilken kabinklass? Economy
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Med fördel *A.
Vad är det viktigaste för dig? Pris, restid.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Mellanlandning för att optimera poäng: Ja. Annars inte.
Pris? Gärna understigandes 2000SEK per person.
 

FFS

Medlem
Arlanda-prag kan du få för 1337kr/pers 11-14 aug med Czech Airlines.
Har du provat att söka med ITA Matrix?
 
Det verkar inte speciellt svårt att hitta något som uppfyller de kraven, speciellt om ni inte tvunget måste flyga med Star Alliance. Jag kan rekommendera att ni tar en titt här och bestämmer er för en stad som ni verkligen tycker verkar intressant. Om ni vill besöka mer än en stad under er resa kan jag rekommendera att ni flyger till Wien (eller möjligtvis Bratislava) och där har ni tre städer (Wien, Bratislava och Brno) i tre olika länder inom ett par timmars bussfärd och Budapest ligger inte heller långt därifrån. I Bratislava finns, ganska oväntat, ett väldigt populärt lyxhotell som man kan bo på för en spottstyver (i lyxhotellsammanhang), nämligen Marrol's Boutique Hotel. Här har ni en bra guide till Prag om ni bestämmer er för att åka dit.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Europa. Titta på Prag, Dubrovnik etc. Gärna nymodern ex-öststat.

Hur menar du med nymodern öststat? Om du menar stad som utvecklats och moderniserats explosionsartat sedan 1990 skulle jag rekommendera Warszawa, som dessutom har mycket prisvärda hotell. Riga kan vara ett annat alternativ, eller Bratislava som redan nämnts.

Prag och Dubrovnik åker man ju snarare till för att slippa "nymodernt" :)
 

Kandinsky

Medlem
Det verkar inte speciellt svårt att hitta något som uppfyller de kraven, speciellt om ni inte tvunget måste flyga med Star Alliance. Jag kan rekommendera att ni tar en titt här och bestämmer er för en stad som ni verkligen tycker verkar intressant. Om ni vill besöka mer än en stad under er resa kan jag rekommendera att ni flyger till Wien (eller möjligtvis Bratislava) och där har ni tre städer (Wien, Bratislava och Brno) i tre olika länder inom ett par timmars bussfärd och Budapest ligger inte heller långt därifrån. I Bratislava finns, ganska oväntat, ett väldigt populärt lyxhotell som man kan bo på för en spottstyver (i lyxhotellsammanhang), nämligen Marrol's Boutique Hotel. Här har ni en bra guide till Prag om ni bestämmer er för att åka dit.

Precis ett sådant här inlägg jag hoppades på! Varit i kontakt med Marrol's, superior rum låg på 100€ natten, så känns helt ok för upplevelsen.
NyfikenGrau Det var nog städer i stil med Prag jag hade i åtanke. Inte nybruten mark, men inte heller exploaterat sedan 20 år tillbaka:)
 
Toppen