Senaste nytt

Långhelg i Tokyo. All Nippon Airways First Class & Turkish Airlines Business Class

ACervin

Medlem
Kanonfin rapport. Tokyo tillhör verkligen mina favoritstäder och Mr Farmer skall jag försöka leta upp nästa gång. Inspirerad att försöka hitta First från Sydney till Tokyo nu.
Ostbricka ombord är ofta en besvikelse. Utgångslandet har stor betydelse för ostbrickans kvalitet. Emirates har i min erfarenhet lyckats bäst, men jag antar att Air France är det som gäller för en bra ostbricka även om jag inte haft förmånen att testa ännu.
 

Smuffe

Medlem
Grym rapport! Jag ser fram emot en halv dag i Tokyo den 8 november. :)

Men rå kyckling... Då vågar jag mig hellre på en dag i Addis Abeba utan gula febern vaccinering. ;)

Ja, ANA är ett bolag som jag skulle vilja testa men får jag möjlighet att flyga de intercontinental så väljer jag nog deras business class eller sparar poängen/milesen till ett annat bolags First.

Jag är förvånad över Turkish... De var fantastiska mellan Manila och Istanbul i mitten av maj, helt ok till Bangkok i juni och sedan har de lixom totalt havererat servicemässigt igen. Vete tusan vad som har hänt.
Loungen i Istanbul har blivit sämre med servicen efter ett litet uppsving ett tag osv.
Däremot har jag alltid fått gate och sluppit bussen både till/från Arlanda och mellan Manila/Bangkok och Istanbul, båda hållen. Tagit 11-flyget från Stockholm till Istanbul och 07-flyget från Istanbul till Stockholm.
Efter landning från Manila var jag på väg mot transfer security när jag tog en rulltrappa och hamnade uppe vid tax free, utan att ha passerat security.
Från Stockholm för två veckor sedan fick vi visa vårt boardingkort och gick upp för rampen mot gatekorridoren som leder till huvuddelen med taxfree utan att passera security. Har hänt tre gånger nu om jag inte minns fel. :)

Anyways, fantastisk rapport som alltid!
Ser fram emot nästa. :D
 

jacoph

Medlem
Vågade inte chansa och ta en taxi då jag ännu inte hade blippat mitt SL-kort i läsaren. Så ville inte riskera att torska 1000kr om de skulle vägra att ersätta taxiresan. Restiden var densamma oavsett, så det fick bli SJ tåg och AEX.
Från SL:s hemsida. De drar alltså bara av priset för vad en biljett hade kostat, så länge du kan påvisa att en viss avgång blev sen. Har du månadskort bör det bara räcka att skicka numret på ditt accesskort, så ersätter de allt.
Förseningsersättning - SL
Om du inte har hunnit lösa en biljett innan du fick reda på störningen, kommer vi att göra ett avdrag från din ersättning (exempelvis milersättning eller taxikostnad), som motsvarar priset av en automatbiljett för den resa du skulle göra, så att du betalar för den resa du skulle ha gjort.
 
Toppen