Senaste nytt

Långa människor, hur sover ni på en hotellsäng?

Dr. Miles

Expert
De flesta sängar är gjorda 200 cm längd då undrar jag om hur långa människor sover på en hotellsäng.
Hemma kan jag tänka mig att man kan fixa en specialsäng men det går knappt att ordna sådant på ett hotellrum.

Så långa människor (framförallt dem som är 2 m och längre), hur sover ni på en hotellsäng?
David, hur går det för dig? :)
 

Mickey

Medlem
Är 190cm lång och sover alltid på diagonalen. Hemma har jag 120 i bredd så det funkar bra, men är det en 90 säng brukar fötterna sticka ut.
 

dino_81

Medlem
I fosterställning. På diagonalen. Om tjejen är med blir det ofta med fötterna utanför. Givetvis då efter att ha tampats en stund med att få upp täcket som alltid är så utomordentligt ordentligt fastsatt i fotändan... :)

Borta bra men hemma bäst. I detta fall en specialbeställd historia på 180*210 cm... Passar bra för en på 193 cm.
 

jsn

Medlem
Är 195 cm lång, har 46or i skostorlek, brukar sova på mage... Grundvillkor är att sängen inte får ha gavlar. Är det king size sover jag gärna på diagonalen, annars drar jag ut sängen från väggen 5-10 cm så kan jag sticka ut lite grann i båda ändar.
 

David

Medlem
Ställer en pall vid fotändan och förlänger genom det sängen ett par decimeter.

Skämt åsido (även om ovan har hänt), så brukar det bli att sova på diagonalen, annars lite hopkrupen på sidan. Ifall sängen är både för kort och för hård för att ligga på sidan, vilket hände titt som tätt när jag reste mycket i Kina, får det bli på rygg med fötterna utanför madrassen.

Har föresten extra lång säng hemma.
 
Jag är 190 cm. Det är sällan jag tycker hotellsängar är för korta. Om jag hamnar i en för kort säng och ligger på sidan är jag lätt ihopkrupen. När jag ligger på rygg sticker fötterna ut - inte så mycket att göra åt.
 
Tänkte passa på att göra mitt första inlägg här på BC i en tråd där jag för en gångs skull verkligen har god erfarenhet av dilemmat. Jag är 213 cm, har 53 i skostorlek och kan väl räknas till en sådan där kroppsligt överdriven person. Vanligen är hotellsängen alldeles för liten. Jag tror nog aldrig jag sovit i en hotellsäng där inte fötterna stuckit ut. Ofta får man försöka förlänga sängen med pallar eller stolar precis som David skriver. Annars brukar det bli någon sådan där halvtaskig diagonal ställning. Kuddar går också totalt bort - det gäller att maximera längden!

På tal om för korta sängar och service av absolut världsklass... I december gjorde jag en otrolig resa till Tanzania och ön Pemba Island. Bodde på ett fantastiskt hotell med enormt uppmärksam service. Redan första kvällen kom hotelldirektören fram till mig, noterade min extrema längd och frågade om jag testat sängen. När jag berättade om benproblematiken erbjöd han sig direkt att låta bygga en förlängd säng till mig. Trodde knappt det var sant, men accepterade självklart hans erbjudande. Så lagom till nästa kvälls sänggång hade jag en egen specialbyggd säng, drygt 220 cm lång. Helt otroligt.
 
Toppen