Lågprisflyg på långdistanslinjer - Något passagerarna kan acceptera

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Jacob, 15 Juni 2012.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    En fjärdedel av resenärerna har inga problem att flyga långa distanser och 74 procent är dessutom beredda att välja bort de traditionella fullservicebolagen mot lågprisflyg på långa resor. Detta visar en ny undersökning från Skyscanner.

    Av de som kan tänka sig att använda lågprisflygbolag på längre sträckor är 22 procent beredda att göra det på flygningar mellan fyra och sex timmar, detta i utbyte mot mindre säten eller begränsat benutrymme. 48 procent skulle klara flygningar på upp till nio timmar och 10 procent skulle acceptera att sitta trångt på flygningar över tio timmar.

    De 1800 resenärer som deltog i undersökningen blev också tillfrågade vad som skulle attrahera dem att välja ett lågprisflygbolag på en långresa. 35 procent anser att benutrymmet är viktigt medan 18 procent nämnde fritt incheckat bagage. 14 procent tyckte underhållning ombord var viktigt och 9 procent uppskattade gratis mat och dryck.
     
  2. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är väl bara önska dessa 74 % Lycka till!!!
    Vore intressant att veta vilken erfarenhet de tillfrågade har av långdistans flygningar.
    Själv anser jag att smärtgränsen är nådd efter några Lufthansa flygningar FRA-EZE på runt 13 timmar i fullsatt economy cabin.
    Huga!
     
  3. Är inte så förvånad.. Finns ju många som flyger charter dessa sträckor redan.

    Själv hade jag inte satt mig i ett lågprisflyg Europa-Sydamerika, men alla har vi olika värderingar & prioriteringar :)
     
  4. Jacob

    Jacob Medlem

    Det framgår dessvärre inte. Står bara att 1800 "resenärer" varit med i undersökningen.
     
  5. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, dom kanske missade i undersökning att få fram att de 10% som accepterar att sitta trångt på flygningar över 10 timmar samtliga är kortare än 160 cm:p Jag skulle våga påstå att den typen av undersökningar håller antagligen en erbarmligt låg kvalitet, eftersom dom som beställer dem inte har någon större aning om vad de beställer, mer än att att dom bara vill ha några snygga diagram och procentsatser.
     
  6. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vilka var målgruppen för denna undersökning? Var detta en förfrågan från Expedia själva till kunder tagna ur deras egna kunddatabas? Om det är så är ju målgruppen redan tydlig och troligen inte affärsresenärer.
     
  7. airborn

    airborn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tänk på att visa lågprisbolag har motsvarande C-klass på sina långflygningar. t.ex Air Asia X
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×