Senaste nytt

Lågkalorimat på British Airways

JensE

Medlem
Är det någon som testat BA's lågkalorimat i t.ex CE och CW?
Och har dom lite nyttigare alternativ i First?

Ska testa alla dessa 3 premiumkabiner i Januari och försöker vara så pass hälsosam som möjligt även om det kommer slinka ner lite bubbel.
Men om det är som en ekonomiklass måltid i Business så kanske man vill avstå från lågkaloriedieten och peta bort det onyttiga istället.
 
efter ha dels läst mycket näringslära och sen tränat under många år så köper jag inte konceptet " lågkalori " mat och anledningen till detta är att alltför ofta så är lågkalori maten en lågenergimat dvs näringsvärdet får stryka på foten..det går givetvis att laga lågkalorimat med högt näringsinnehåll men många har tydligt inte fattat detta.

Sen så är det inte mat det hänger på till 100% om man vill tappa kilon, det är en livstilsförändring som måste till.
Annars kan man lika gärna äta vanlig mat och träna hårt och på det viset tappa fettmassa.

Sorry för lite off topic..:)
 
Jag gillar SI-systemet, så jag använder joule, men även kalori är ju en energienhet...

jag menade termen..lågkalori används till det mesta idag utan att betyda så mycket
och vad är lågkalori ?..100/måltid , 300/måltid...600 ? 1500 ?

Oc från vad kommer dessa kalorier ifrån..te.x 100 kalorier advokado,nötter,snabbpasta osv ?

Jag åt en sk " lågkalori " lunch för ett tag sen..det som var lågkalori med den enligt resturangen var att den var tilllagad med olja och inte smör..sen att det fanns vispgrädde och annat i den tänkte dom inte på :)
 
Last edited:

JensE

Medlem
Frågan var alltså.
Om det är någon som provat matvalet/special needs low-calorie som BA erbjuder och inget annat :rolleyes:
 
Toppen