Senaste nytt

Länna terminalen vid transfer på Kastrup

frankw

Medlem
Hej

Jag tänkte ta en liten tur till Danmark över dagen för EB poäng. Min tanke är att flyga så här.

STOCKHOLM - BILLUND
BILLUND - KÖPENHAMN - STOCKHOLM

Frågan till er proffs är, om jag tar ett långt byte i Danmark, är det möjligt/okej att lämna terminalen och sticka in till Köpenhamn en sväng innan jag hoppar på planet till Stockholm igen? Kommer jag in genom säkerhetskontrollen igen eller ställer jag till det på något annat sätt förutom att jag måste hålla noga koll på tiden. ;)

Kan tilläggas att jag inte kommer ha ngt incheckat bagage.
 

Agö

Medlem
Tågen är kolossalt opålitliga. T ex, idag tog sträckan Örestad - CPH Airport, dvs 2 stationer, 35 minuter...
Visst är tågen opålitliga men just detta problem känner jag inte igen (det finns gott om andra...) och då pendlar jag dagligen med tåget. Från 13 minuter tidigare till 20 idag från Kbh H och åt andra hållet i princip aldrig problem (mer än normala förseningar på inkommande tåg förstås).
 
Visst är tågen opålitliga men just detta problem känner jag inte igen (det finns gott om andra...) och då pendlar jag dagligen med tåget. Från 13 minuter tidigare till 20 idag från Kbh H och åt andra hållet i princip aldrig problem (mer än normala förseningar på inkommande tåg förstås).
Idag kom det först 2 st godståg och sedan kom det ett vanligt, tomt tåg som inte stannade och sedan kom tåget jag skulle med.
 
Toppen