Länna terminalen vid transfer på Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av frankw, 14 September 2016.

1. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Jag tänkte ta en liten tur till Danmark över dagen för EuroBonus poäng. Min tanke är att flyga så här.

STOCKHOLM - BILLUND
    BILLUND - KÖPENHAMN - STOCKHOLM

Frågan till er proffs är, om jag tar ett långt byte i Danmark, är det möjligt/okej att lämna terminalen och sticka in till Köpenhamn en sväng innan jag hoppar på planet till Stockholm igen? Kommer jag in genom säkerhetskontrollen igen eller ställer jag till det på något annat sätt förutom att jag måste hålla noga koll på tiden. ;)

Kan tilläggas att jag inte kommer ha ngt incheckat bagage.

2. bhen

bhen Medlem

Det går fint, bara passa på tiden ja.

frankw gillar detta.
  3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort det flera ggr, inga problem speciellt med fast track så man smidigt kommer in igen

4. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar!

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett tips, ta inte tåget, i synnerhet inte på väg tillbaka till Kastrup! Om du ska åka kommunalt, ta metron.

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför det?

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tågen är kolossalt opålitliga. T ex, idag tog sträckan Örestad - CPH Airport, dvs 2 stationer, 35 minuter...

PetrelliDK gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är tågen opålitliga men just detta problem känner jag inte igen (det finns gott om andra...) och då pendlar jag dagligen med tåget. Från 13 minuter tidigare till 20 idag från Kbh H och åt andra hållet i princip aldrig problem (mer än normala förseningar på inkommande tåg förstås).

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag kom det först 2 st godståg och sedan kom det ett vanligt, tomt tåg som inte stannade och sedan kom tåget jag skulle med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!