Senaste nytt

Länksamling Eurobonus poängtips

johan_fbg

Medlem
Lite off-topic, men skulle du vilja tipsa mig om en länk där jag kan läsa mer om hur man växlar Eurobonuspoäng till Club Carlson-poäng? Jag har både tittat på SAS och Club Carlsons hemsidor samt googlat, men hittade inget.

Det går tyvärr inte via någon officiell kanal. Min kommentar var baserad på de "inofficiella" värdena av poängen. Och att man kan växla CC till EB med en 10:1-ratio borde innebära att man kan hitta en person som är villig att byta. Högst teoretiskt resonemang med andra ord. :)
 

agehall

Medlem
Vill du bidra med nåt i den här tråden så kan du tipsa mig om hur jag kan uppdatera första posten, knappen ÄNDRA syns inte längre.

Det kan du inte. Då vissa medlemmar missbrukat funktionen och medvetet använt den för att sabotera så kan man numera bara ändra på inlägg en kort tid efter att de skrivits.

Hade vi haft en Wiki-funktion så hade sådana här trådar fungerat, men det finns ingen wiki-modul som fungerar bra till forumet. (Den som testades hade tydligen rätt många problem)
 

Samosaguas

Medlem
Det kan du inte. Då vissa medlemmar missbrukat funktionen och medvetet använt den för att sabotera så kan man numera bara ändra på inlägg en kort tid efter att de skrivits.

Hade vi haft en Wiki-funktion så hade sådana här trådar fungerat, men det finns ingen wiki-modul som fungerar bra till forumet. (Den som testades hade tydligen rätt många problem)
Ett sätt att åtminstone slippa lita av problematiken med inaktuella erbjudanden och en tråd som bara växer och växer är att göra en tråd per år på samma sätt som med 2-4-1 för 2017 tex.
 

Matore

Medlem
Som trådskapare ser jag nu tre alternativ:
1. jag får förtroende att ändra första posten vartefter det kommer in förslag, och hålla liv i en till synes eftertraktad tråd. Tanken är ju att all info och länkar till andra BC-sidor ska finnas lättöverskådligt i första posten.
2. en moderator gör detsamma
3. tråden tas bort
ping @palmen eller annan moderator?
 

palmen

Moderator
Som trådskapare ser jag nu tre alternativ:
1. jag får förtroende att ändra första posten vartefter det kommer in förslag, och hålla liv i en till synes eftertraktad tråd. Tanken är ju att all info och länkar till andra BC-sidor ska finnas lättöverskådligt i första posten.
2. en moderator gör detsamma
3. tråden tas bort
ping @palmen eller annan moderator?
Tror inte det går att ge rättigheter i en specifik tråd, det ska dock gå i ett helt delforum. Lättast att hålla detta uppdaterat är att sammanställa allt i en post och sen anmäla inlägget så kan valfri Moderator flytta informationen till första posten. Vartefter det kommer mer info så är det bara göra samma sak igen så kan vi flytta till första posten.

Viktigt att det görs anmälan, ping ses inte alltid och vi läser inte alla inlägg i alla trådar så det är lätt att något missas.
 

Matore

Medlem
Tror inte det går att ge rättigheter i en specifik tråd, det ska dock gå i ett helt delforum. Lättast att hålla detta uppdaterat är att sammanställa allt i en post och sen anmäla inlägget så kan valfri Moderator flytta informationen till första posten. Vartefter det kommer mer info så är det bara göra samma sak igen så kan vi flytta till första posten.

Viktigt att det görs anmälan, ping ses inte alltid och vi läser inte alla inlägg i alla trådar så det är lätt att något missas.
Anmälde men fick ingen respons, därav ping.
 

godismaz

Ny medlem
Registrerade i dag vid 16-tiden och fick in poängen vid 21, helt galet.

Jag registrerade mig igår kl. 12, har inte fått poäng. Det märkliga är ju inte att jag inte fått poäng, utan snarare hur det kan skilja så mycket från fall till fall. Jag kan se att Mofibo finns under "saknade poäng?", så där ser det åtminstone korrekt ut. Jaja, väntar väl åtta veckor då. :)
 

Samosaguas

Medlem
Jag registrerade mig igår kl. 12, har inte fått poäng. Det märkliga är ju inte att jag inte fått poäng, utan snarare hur det kan skilja så mycket från fall till fall. Jag kan se att Mofibo finns under "saknade poäng?", så där ser det åtminstone korrekt ut. Jaja, väntar väl åtta veckor då. :)
Samma sak för min del. Signade upp igår men inga poäng eller något mail. Som vanligt ett lotteri om man får poäng eller inte.
 
Toppen