Längre layover i Istanbul, gratis hotellrum/dagrum?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Gurkan, 2 Maj 2014.

1. Gurkan

Gurkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ARN-IST-BKK och har en längre layover i IST på 8h. Finns det liknande service som t.ex. Qatar där man vid en längre layover om man flyger business class eller first får tillgång till dagrum/hotellrum?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Gurkan

Gurkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  4. Du kan söka genom forumet. Det ska finnas minst två trådar om samma ämne.
    Jag kan dock inte ge några länkar nu då jag använder mobilen.

För din information, du får inte använda förkortningar i rubriken.

1 person likes this.
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Christian R

Christian R DYKWIA

Det skal godt nok være et lækkert hotelrum eller layover over natten før jeg ville vælge det frem for loungen!

7. Min flickvän åkte liknande rutt och svaret är nej. Det finns alternativ som gör att du inte behöver ha 8 timmars layover, t.ex ARN-IST 17.25, ankomst runt 21 och sedan 00.40 till BKK. Det måste vara en forced layover.

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går två flighter till BKK varje dag från IST. 20:05 samt 00:40. De från ARN landar 04:55, 16:15 samt 21:45, så du flyger 11:45 från ARN. Men precis som Fedup säger så måste du boka kortaste connection, även om det priset är högre för att de ska stå för hotellet. I detta fallet 17:25. Det innebär också att om en feeder-flight är full, så är du rökt tyvärr.

Dagrummet i loungen har inga krav på det dock, dock är reglerna att du inte få ha mer än 7:55 mellan flighterna vill jag minnas. Där kan man dock lyckas, även om man inte har rätt till det enligt reglerna.

9. Christian R

Christian R DYKWIA

Handler det ikke om at man skal booke første mulige flight videre fra connection point (IST)?
    Nu ser jeg lige bort fra de krav der er på max/min tider mellem connections.
    ex. ARN-IST med ankomst 16:15
    - IST-BKK med afgang 00:40 = OK
    - IST-BKK med afgang +1 20:05 = ikke OK - da der er en tidliger connection.

Der tror jeg man skal være mere end almindeligt heldig. For knap 14 dage siden var det absolut no go. Jeg talte i den grad min sag, fly ankommet for tidligt, meget træt, jeg skal ikke bruge det så længe, pleeeeeeaaassee....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!