Senaste nytt

Lämplig datorväska ... för minimalt handbagage.

johhenrik

Medlem
Tack för alla tips! Ville bara ge lite feedback på vad det till slut blev: hittade en lämplig datorväska från Victorinox på NK. Har också en "slide funktion" i ett stängbart ytterfack på baksida (som extra fack om stängd i botten - blixtlås - eller som "slide function" attiraljen). Smidig och inte så farligt dyr (SEK 850 inkl. moms).

Det blir till att prova den i praktiken imorgon. Men, ska även följa upp tipset från Senator när jag åker till SFO senare i mars ... det kan bli fler väskor för olika typer av resor ...

Ja, det kommer nog bilder med taggen på också ..!.. :)

Jag ser fram emot bilder. Själv har jag massvis med väskor, beroende på om det är överdage, 1 natt, 2-3 nätter, 5 dagar eller 6 - X dagar. :)
 
Last edited:
Jeg går med samme overvejelser omkring en PC taske med plads til lidt forskelligt, jeg kigger en del på TUMI Alpha - den findes i rigtig mange forskellige modeller og kvaliteten bør absolut være i top.
 

pitch

Medlem
Jag kör med messenger bag från timbuk2 för hela alltet ibland, för väldigt korta resor. Men det är klart, man ser ju nästan lite för hurtig ut med en sån.

Å andra sidan sitter den bra om man måste kuta på en riktigt kort connection nånstans, för som dom säger i reklamen: "The racing stripe makes you go faster [...]".
 

Ozz

Medlem
Jag har också varit på jakt efter en mindre dataväska med plats för enkelt ombyte (t-shirt & kallingar) för 1-2 nätters mässresor. Jag beställde nya Rimowa Bolero Notebook från Strandlins igår och jag skall ha den med posten i morgon. Passade på att regga mig i deras kundklubb och erhöll 10% rabatt, samt fraktfritt. Blir en "snygg stapel" på min Bolero kabinväska när man reser tungt.
 

Jonas C

Medlem
image.jpg
Perfekt dataväska! Den rymmer en 13" Macbook, laddare, plånbok, lite papper och Bose QC25 hörlurar i fodral. 100% tvättbar och lätt att ta med sig. Man kan ha den antingen runt axeln, bära den med handen eller hänga den på en stol. Billig (gratis... Tack Lufthansa!) och snygg är den också :)
 

Ozz

Medlem
Fick hem min Rimowa Bolero Notebook idag men jag upplevde den lite "plastig" och var inte 100% nöjd med känslan. Ok den är ju tillverkad delvis i plast men den kändes inte lika exklusiv/bra kvalitet som övriga Rimowasamlingen i familjen. Det fanns gott om smarta fack och storleks och funktionsmässigt är den perfekt men de kunde väl ha kostat på riktigt läder i alla fall på bärhandtagen...
rimowa1.jpg
 

Crille81

Medlem
Jag använder mig av Tumi Alpha 2 Small Screen Expandable Laptop Breif.

Tumi Global Site | Homepage

Är riktigt nöjd med denna. Dator inkl. laddare och tillbehör, iPad och Bose QC20 hänger alltid med. Ska jag hitta något minus med denna väska så är det avsaknaden av ett fack för dokument men det klarar jag mig oftast utan.

Ska man ha det extra facket så får man gå upp i storlek. Om man nu vill ha Tumi alltså men enligt mig finns det inga andra alternativ. :)
 
Toppen