Senaste nytt

Lämna elektroniken hemma när du åker till USA

sammyj

Medlem
Justerade titeln läste artikeln lite slarvigt och missade att telefoner var undantagna :)

Låter intressant att man måste checka in litihumjon produkter med tanke på alla risker med brand med den typen av batterier
 

agehall

Medlem
Alltså, i praktiken är det ju ett förbud mot att ha med sig mer än telefon för de som drabbas. Finns väl ingen som vågar checka in elektronik!?
 

Fredrik

Medlem
Vänd på det. Finns det något flygbolag som vågar låta dig checka in elektronik med fel sorts batterier? Frågan har inte varit så aktuell för mig men flera av de bolag jag flygit med på sistone har förbud mot det.
 

Delayed

Medlem
Finns väl ingen som vågar checka in elektronik!?
Varför skulle det vara så otänkbart? Jag har checkat in exempelvis Bosehögtalare, surfplatta och "utlandstelefon". I genomsnitt har väl prylarna haft ett värde på knappa tusenlappen. En whiskyflaska och många klädesplagg kan vara betydligt dyrare.
 

thh

Medlem
Varför skulle det vara så otänkbart? Jag har checkat in exempelvis Bosehögtalare, surfplatta och "utlandstelefon". I genomsnitt har väl prylarna haft ett värde på knappa tusenlappen. En whiskyflaska och många klädesplagg kan vara betydligt dyrare.

Andrahandsvärdet för kläder är dock troligen lägre än för en Ipad. En whiskeyflaska kan säkert vara dyrare, men hur många checkar in en whiskeyflaska för 4-5000kr eller 15-20000?
 

AABack2ARN

Medlem
Åtminstone jag tänker spontant på dator/surfplatta när man syftar på elektronik i detta sammanhang. Och en bärbar dator brukar trots allt vara lite dyrare än en normal whiskyflaska, eller? Och dessutom innehåller en dator/surfplatta information till skillnad från ett par Bosehögtalare.
 
Toppen