Senaste nytt

Lägga till program på extern SAS bokning?

Känns som detta problem är ganska vanligt förekommande. Vore det inte på sin plats med någon slags förteckning i t.ex. wiki-form där vi kunde hjälpas åt att för respektive flygbolag fylla på med sidor där man kan lägga in bonusprogram i efterhand? Har självt använt lufthansa.se många gånger med framgång (även om det inte varit deras bokningar) men sitter t.ex. just nu med en bokning hos TAP (CPH-LIS) och en bokning med flygningar hos Taca och Avianca i Sydamerika där jag har bokningsreferens men inte vet hur jag ska komma åt dessa och lägga in.
 
Bumpar min egen sista fråga med en ytterligare bokning och fråga, en SAS-flygning med Sabre-referens, kan man lägga till på den någonstans?
 

mry

Medlem
Jag har för mig att en polare lyckades lista ut hur man kunde göra det, minns dock inte hur han gjorde det. Undra om det var som så att den hade en amadeus referens med på något sätt?
 

mry

Medlem
AHO nu var frågan snarare hur man hittade ett amadeus bokningsnummer om man har en bokning med ett sabre bokningsnummer.

Om man loggar in på www.virtuallythere.com så borde man kunna hitta ett amadeus bokningsnummer om bolaget man flyger med har ett sådant, alltså ett nummer som börjar på 1, 2, 3, 4, 5, X, Y, eller Z och är 6 tecken långt.
 

Dr. Miles

Expert
AHO nu var frågan snarare hur man hittade ett amadeus bokningsnummer om man har en bokning med ett sabre bokningsnummer.

Om man loggar in på www.virtuallythere.com så borde man kunna hitta ett amadeus bokningsnummer om bolaget man flyger med har ett sådant, alltså ett nummer som börjar på 1, 2, 3, 4, 5, X, Y, eller Z och är 6 tecken långt.

Aha, OK. Jag tolkade ditt inlägg fel.

Nej, jag vet inte hur man kan få ett Amadeus bokningsnummer när man har blivit bokad via ett annat bokningssystem.

I detta fall har du två val:.
  1. Ringa till resebyrån där du har bokat din resa. Be dem att lägga till ditt bonuskortnummer.
  2. Ringa till flygbolaget du kommer att flyga med. Be dem att lägga till ditt bonuskortnummer.
 

Roger J

Medlem
Bumpar min egen sista fråga med en ytterligare bokning och fråga, en SAS-flygning med Sabre-referens, kan man lägga till på den någonstans?

Sabre-bokingar har en Amadeus-referens. Be resebyrån ge dig den om du inte själv kan se den i din bokning (beror på vad den aktuella resebyrån har för gränssnitt mot kund) så kan du ordna allt på Lufthansas sida, se post nummer 6 i denna tråd
 

Bringman

Medlem
På min kommande USA-resa som jag bokat via Continental så har jag fått ett femsiffrigt bokningsreferens (Resaid?) på codesharebiten med SAS, kan jag konvertera detta till ett sexsiffrigt någon stans?
 

henkedio

Medlem
Har också ett liknande problem där jag reser med SAS och United. Har fått en 6-siffrig kod från United som går utmärkt att använda till united.com. Fast SAS del i resan kan jag inte göra någonting med tyvärr. Borde inte sas ha någon slags referens i bokningen?
 

henkedio

Medlem
På min kommande USA-resa som jag bokat via Continental så har jag fått ett femsiffrigt bokningsreferens (Resaid?) på codesharebiten med SAS, kan jag konvertera detta till ett sexsiffrigt någon stans?

Chattade precis med SAS kundtjänst, den 5-siffriga som både du och jag fått kunde/ville inte SAS göra något med, enligt killen jag snackade med så kunde han varken ändra något eller ge mig en amadeus referens. När jag frågade om jag på något sätt kunde gå in och ändra sittplats + specialmat till min medresenär så fick jag bara höra att jag får ta det med min resebyrå "orbitz"

Jag vet inte vad jag ska säga om det, anledningen till att jag använde orbitz var för att ingen på SAS visade någon större vilja att boka min resa, och bara för det så har dem ingen större lust att hjälpa en. Bara att gilla läget?
 
Toppen