Lägga till program på extern SAS bokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Concorde, 18 Januari 2012.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Har någon listat ut hur man lägger till bonusprogram på en SAS bokning som gjorts externt? (utan att behöva ringa)
    Hemsidan verkar inte fixa det.

Har testat: Söka upp bokningen på sidan. Det går inte att göra något med den. Dvs. det är en read only fil/sida.

Logga in på EuroBonus för att på den vägen söka upp och ändra bokning som gjorts utan EuroBonus nummer. Samma som ovan.

Tacksam för ev. hjälp.

2. Jacob

Jacob Medlem

3. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick snabb hjälp med exakt det problemet via chatten på SAS hemsida igår.

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Ska testa jacobs approach. SAS chatten idag var inte hjälpsam. Ville inte ens kolla PNR, svarade direkt att jag kan lägga till bonus nummer när check-in öppnar 22 timmar före avgång.

5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Jacob. Det fungerade utmärkt. Intressant att killen på SAS chatten sade att bokningen är "låst" av resebyrån... okunskap eller bs.

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan också lägga till bonusprogram, specialmat, ändra seating, lägga till visum etc på www.luftansa.se i SAS-bokningar så länge du har en Amadeus-referens.

Det är ju lite lustigt att detta fungerar på Lufthansas sida men inte på SAS egen sida...

7. Jag gissar det har med att:
    Lufthansa IT är en del av Lufthansa Group och är en strategisk investering
    SAS IT såldes jo till CSC för ett antal år sedan, och jag gissar som i alla outsourcing relationer så bråkar man om varje liten investering: vem/hur/när/vad kostar det... Sen har Lufthansa hela tiden flyttat från "proprietary" till "öppnare standard" som t.ex. nya Amadeus Altea. Nu som integration med andra är viktigare än unika lösningar är detta fördelaktigt. Dock uppfattar jag att flera Star bolag skall flyttas till gemensam plattform.

Jag gissar också att det är skälet att det finns 0 och nix med appar från SAS. Jag tror dock att stor delen av internet samt social medier (där SAS är bra tycker jag) hanteras internt.

8. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror faktiskt SAS slutat bokat i resaid nu (5 tecken) och bara kör Amadeus

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jo, jag har hört att de helt ska gå över till Amadeus.

10. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!