Senaste nytt

Lägga in bonusnummer på bonusresa

fcx

Medlem
En fråga så att vi pratar om samma sak.
Kunde ni lägga till ert bonuskortnummer på en SAS flight som är bokad som bonusresor (med SAS EuroBonus poäng)?
Jag har försökt flera gånger med SAS check in automater men jag har inte kunnat att mata in bonuskortnummer en enda gång när jag reste med bonusresabiljetter.

Ja, registrera Eurobonuskort i automat på Arlanda.
 

XXX

Medlem
Om jag förstått det rätt kommer numret upp på passagerarlistan så besättningen ser det utan att ni måste lägga in det för bonusresor. Problemet brukar vara fast track och lounge där dom ej ser det. Har EBP så det kanske bara gäller där.
 

agehall

Medlem
Har lite svårt att se att numret skulle dyka upp på passagerarlistan om det inte är inlagt. Och oavsett, det är ju det som spelar minst roll... Det är ju för kringtjänsterna man vill ha det inlagt.
 

XXX

Medlem
Har lite svårt att se att numret skulle dyka upp på passagerarlistan om det inte är inlagt. Och oavsett, det är ju det som spelar minst roll... Det är ju för kringtjänsterna man vill ha det inlagt.
Jag brukar ju i en eller annan form uppge mitt nummer när jag bokar bonusresan så det kanske inte är en allt för vild gissning att numret finns någonstans i systemet utan att man för den delen ser det.
 

agehall

Medlem
Jo, det brukar bli inlagt då. Jag har alltid fått mitt EB-nummer inlagt på mina EB-resor direkt vid bokningen så länge jag reser med SAS. Med andra bolag har det funkat sämre.

Vad jag menade är mer att antingen är numret inlagt eller så är det inte det. Jag har svårt att se att det skulle finnas ett mellanting där det dyker upp på manifestet men ingen annanstans.
 

Dr. Miles

Expert
Idag kollade jag på SAS automat på Arlanda för jag reste med en bonusresabiljett (med SAS EuroBonus poäng).
Det är riktigt att man får val att dra sitt SAS EuroBonus kort eller registrera manuellt.
SAS Automat.jpg

Jag kommer ihåg att jag inte fick det valet när jag reste med en bonusresabiljett förra året. Sedan när har denna funktion fungerat?
 
Toppen