Lägga in bonuskort på SAS-bokning (cash+points)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av MangeEricson, 9 Maj 2015.

1. MangeEricson

MangeEricson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en bokning GOT-CPH-SVG-IAH r/t men gjorde den som en cash+points bokning för att få upp fler alternativ (använde inga poäng). Vid bokningen kunde man välja mellan att lägga in sitt eurobonusnummer eller eller inte ha något inlagt alls. Det fanns inga andra Star Alliance alternativ som vid en vanlig bokning. Då jag krediterar till Aegean skulle jag vilja lägga till mitt guldkort men hur gör jag det/är det ens möjligt?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vid incheckning är det bara att be att de lägger in ditt aegean kort.

MangeEricson gillar detta.
  3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även fast det är en cash+points-bokning? Är den teoretiskt sett inte en bonusbokning som ger poäng som en vanlig bokning?

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Man bokas väl i en vanlig bokningsklass och får då poäng enligt en vanlig biljett?

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig provat den biljettypen (och har för övrigt bara SAS-kort inom Star Alliance) så jag vet inte själv, men det låter som om det finns en bonuskomponent i botten av biljetten som man kan låta bli att använda.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!