Lägga in annat bonuskort på bonusresa?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av jtq, 11 Juli 2013.

1. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Om jag t.ex har köpt en bonusresa med eurobonuspoäng, kan jag då lägga in ett annat fpp på bokningen, t.ex ROP?

Hoppas ni förstår min fråga.

2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går säkert på något sätt, men Du får inga poäng...

3. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ja, det kan du. Har du amadeus nummer så kan du t.ex sätta in det på lot.com

1 person likes this.
  4. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Givetvis inga poäng, jag tänkte mer om man har en massa poäng men ingen status i ett program och status men inga poäng i ett annat.

5. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack 090034208, ditt tips fungerade utmärkt.

1 person likes this.
  6. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En drivande faktor kring varför man vill göra detta är ju som sagt att man har status på ett annat bolag... Jag har gjort det ofta med Lufthansa där jag är Senator och det har varit gynnsamt, då Eurobonus Gold är rätt lite värt i Lufthansas ögon...

7. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkade fint för mig på en bonusresa i Economy med USDM på DCA-YUL nu i maj.
    De kunde dock inte köra det som separata FQTV/FQTS utan fick ersätta USDM-numret med mitt EBG. Både United och Air Canada fixade det och så slapp vi betala för incheckat bagage och kunde komma in i loungen.
    Efter att ha läst en del om det på Flyer Talk kändes det faktiskt lite som roulette om de skulle gå med på det eller ej. Så jag är glad över att det funkade denna gång.

Lite kul att det efteråt kom ett automatiskt e-mail från SAS om att jag inte kunde tjäna poäng på flygningarna.

8. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har tidigare nyttjat Lufthansas sida både för att checka in online och ändrat bonusprogram men vid två resor jag kommer att genomför i augusti har jag stött på problem.

Den ena är en bonusresa med SAS där jag inte kan lägga in mitt A3G-kort (för att få *AG på boardingkortet) och den andra är en resa där utresan sker med Austrian Airlines och hemresan med SAS. Sistnämnda är bokad via mrjet.se och på något sätt har jag lyckats med konststycket att få in både mitt EuroBonus- och A3-nummer på bokningen (vilket även framgår när jag kontrollerar resan via lot.com).

På förstnämnda bonusresa är fälten för FFP "skuggade" och kan inte ändras. På andra resan har jag tagit bort mitt EuroBonus-nummer och endast lagt till mitt A3-nummer, men på Austrians sida framgår endast EuroBonus. Bägge ändringarna är gjorda via Lufthansa (manage my bookings).

Förvisso i-landsproblem men vore intressant om någon annan här har stött på samma problem?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!