Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

I pressreleasen står det "Another new addition is that bonus points are also earned on the upgrade." jag tolkar detta som att man får poäng för den klass man uppgraderar till, någon som kan bekräfta eller har en annan uppfattning?
Det får man redan idag, om man uppgraderar via Plusgrades föregångare OptionTown.
 

090034208

Medlem
Värt att notera kan ju vara att om man gör en plusgrade till SAS Plus intra-scandinavien/Europa, vilken bokningsklass hamnar man i då? Y,S,A,P som ger 750 EB poäng eller som nu Z som ger 1000 poäng
 

Kronholm

Medlem
Värt att notera kan ju vara att om man gör en plusgrade till SAS Plus intra-scandinavien/Europa, vilken bokningsklass hamnar man i då? Y,S,A,P som ger 750 EB poäng eller som nu Z som ger 1000 poäng
Bra fråga. Optiontown har ju alltid gett högsta poäng/klass på intra-EU men med plusgrade kan ju detta ändra. För Lufthansa plusgrade ändras bokningsklassen enligt följande:

  • Y, B and M will be rebooked to G
  • U, H, Q and V will be rebooked to E
  • W, S, T, L, K and X will be rebooked to N
 
Det känns som om det finns en hel del information här som SAS *inte* berättar för oss om det 'nya' systemet. Jag tror exempelvis inte vi ska räkna med någon som helst transparens i budgivningsprocessen. Detta skapar grogrund för manipulering av systemet. Tids nog kommer det eller något annat skit ut och SAS tappar ytterligare lite av den redan svaga cred de har.
 

agehall

Medlem
Vet vi om de även passar på att förändra antalet poäng som krävs för uppgradering?
Nej.

Tids nog kommer det eller något annat skit ut och SAS tappar ytterligare lite av den redan svaga cred de har.
Först och främst - vi ska nog inte överdriva här. Alla flygbolag ändrar villkor då och då och i flera fall får man inte ens veta om det innan det är ett faktum. Jag tycker inte man ska klanka ner allt för mycket på SAS änsålänge - det kan vi göra när vi vet att det blir sämre. Änsålänge är ju det mesta bara spekulation.

Sedan ska man komma ihåg att SAS lyckats hålla sitt avtal med OptionTown helt hemligt i alla år, så att det helt plötsligt skulle läcka ut hur PlusGrade fungerar låter otroligt i mina öron. Och oavsett om det gör det så tycker jag det är helt OK att ha ett system som har godtyckliga aspekter för uppgraderingar - de ska inte vara givna på något sätt.
 
Hmm har alltid fått känslan att OT inte är känt för gemene man och därför var det ganska lätt att få till en upgrade ganska billigt på sträckor som inte är super populära. Nu lär ju SAS göra mycket reklam för deras nya auktionsfunktion så fort den släpps så att även Svensson kommer att ha koll på detta - vilket gör att det kommer att bli svårare att uppgradera och högre priser för uppgraderingarna. Trist.
 
Toppen