Abbs
Medlem
Fast nu rear ju SAS ej ut business. Garanterad businessflygning kostar som det alltid kostat. Att "lyckas" få en upgrade via PlusGrade kommer nog vara lika "enkelt" som med OT men med eventuella priskrig och miniminivåer kommer uppgraderingskostnaden ligga rätt högt (minimum 7tkr?). Tror inte de som betalat fullpris kommer känna sig lurade på något sätt. Och sen så rear ju flygbolagen ut platser, men det kallas för mistake fare och marknadsföringen sköts av oss.Man skall inte underskatta det värde som flygbolagen sätter på sina premiumprodukter...
Jmf med att försöka hitta märken Armani, Gucci mm hur ofta hittar man dem på rea?
Rent krasst skulle de kunna tjäna in lite mer på marginalen genom att rea ut dessa, men då förstör man märkets status...
Att tro att en businesspassagerare kostar betydligt mer än en i Go är inte sant. Det är otroligt höga marginaler på business redan, den som betalat 30tkr för sin biljett har köpt samma produkt som den som köpt en plats i Go för 3tkr. Visserligen kan värdeerbjudandet i business motivera kostnaden, men det är inte väsentligt dyrare att erbjuda lounge, fast track, bättre mat och bättre hårdvara etc. Sen att de tar betalt för prioboarding kan ju också diskuteras, när det fungerar är det en icke kostnad för SAS men det får folk att betala hiskeliga summor för att gå på först