Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Abbs

Medlem
Man skall inte underskatta det värde som flygbolagen sätter på sina premiumprodukter...
Jmf med att försöka hitta märken Armani, Gucci mm hur ofta hittar man dem på rea?

Rent krasst skulle de kunna tjäna in lite mer på marginalen genom att rea ut dessa, men då förstör man märkets status...
Fast nu rear ju SAS ej ut business. Garanterad businessflygning kostar som det alltid kostat. Att "lyckas" få en upgrade via PlusGrade kommer nog vara lika "enkelt" som med OT men med eventuella priskrig och miniminivåer kommer uppgraderingskostnaden ligga rätt högt (minimum 7tkr?). Tror inte de som betalat fullpris kommer känna sig lurade på något sätt. Och sen så rear ju flygbolagen ut platser, men det kallas för mistake fare och marknadsföringen sköts av oss.

Att tro att en businesspassagerare kostar betydligt mer än en i Go är inte sant. Det är otroligt höga marginaler på business redan, den som betalat 30tkr för sin biljett har köpt samma produkt som den som köpt en plats i Go för 3tkr. Visserligen kan värdeerbjudandet i business motivera kostnaden, men det är inte väsentligt dyrare att erbjuda lounge, fast track, bättre mat och bättre hårdvara etc. Sen att de tar betalt för prioboarding kan ju också diskuteras, när det fungerar är det en icke kostnad för SAS men det får folk att betala hiskeliga summor för att gå på först :D
 

toer00

Medlem
Fast nu rear ju SAS ej ut business. Garanterad businessflygning kostar som det alltid kostat. Att "lyckas" få en upgrade via PlusGrade kommer nog vara lika "enkelt" som med OT men med eventuella priskrig och miniminivåer kommer uppgraderingskostnaden ligga rätt högt (minimum 7tkr?). Tror inte de som betalat fullpris kommer känna sig lurade på något sätt. Och sen så rear ju flygbolagen ut platser, men det kallas för mistake fare och marknadsföringen sköts av oss.

Att tro att en businesspassagerare kostar betydligt mer än en i Go är inte sant. Det är otroligt höga marginaler på business redan, den som betalat 30tkr för sin biljett har köpt samma produkt som den som köpt en plats i Go för 3tkr. Visserligen kan värdeerbjudandet i business motivera kostnaden, men det är inte väsentligt dyrare att erbjuda lounge, fast track, bättre mat och bättre hårdvara etc. Sen att de tar betalt för prioboarding kan ju också diskuteras, när det fungerar är det en icke kostnad för SAS men det får folk att betala hiskeliga summor för att gå på först :D

Du har så rätt så...
Men att tro att SAS skulle sälja ut alla ej bokade C - stolar på varje flygning till en "billig peng", de som förväntar sig det kanske har en övertro till denna tjänst?
 

Abbs

Medlem
Du har så rätt så...
Men att tro att SAS skulle sälja ut alla ej bokade C - stolar på varje flygning till en "billig peng", de som förväntar sig det kanske har en övertro till denna tjänst?
Självklart är det så. Men då kommer det bloggare som tror att de har tur som kan uppgradera vid gate för cash/poäng och ser det som att de vunnit lotteriet för att kunna flyga first class! SAS, om de är vettiga, vill alltid ha full beläggning i Biz. Deras kostnader blir detsamma, förutom att kanske de ökade 75kg påverkan på bränsleförbrukningen (förutsatt att någon annan tar den uppgraderades Plus/Go plats).
 

mha321

Medlem
Självklart är det så. Men då kommer det bloggare som tror att de har tur som kan uppgradera vid gate för cash/poäng och ser det som att de vunnit lotteriet för att kunna flyga first class! SAS, om de är vettiga, vill alltid ha full beläggning i Biz. Deras kostnader blir detsamma, förutom att kanske de ökade 75kg påverkan på bränsleförbrukningen (förutsatt att någon annan tar den uppgraderades Plus/Go plats).
De vill bara ha full beläggning i business om folk betalar tillräckligt.

Blir det för enkelt att uppgradera billigt, så väljer folk det istället för att boka business - folk som annars skulle betalat för business på riktigt. Då är det bättre att flyga med ett par stolar tomma...
 

Abbs

Medlem
De vill bara ha full beläggning i business om folk betalar tillräckligt.

Blir det för enkelt att uppgradera billigt, så väljer folk det istället för att boka business - folk som annars skulle betalat för business på riktigt. Då är det bättre att flyga med ett par stolar tomma...
Därav minimigräns..
 

postlund

Medlem
I pressreleasen står det "Another new addition is that bonus points are also earned on the upgrade." jag tolkar detta som att man får poäng för den klass man uppgraderar till, någon som kan bekräfta eller har en annan uppfattning?
 
Toppen