Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

palmen

Moderator
Så länge det finns catering till alla så antar jag att SAS kommer att försöka fylla upp businesskabinen. Om det görs via den nya uppgraderingen med bud eller poäng/cash på flygplatsen låter jag vara osagt. Tror vi kommer fortsätta se samma typ av beläggning som det är i dagsläget.
 

Kronholm

Medlem
Lufthansa MyOffer använder Plusgrade och gissningsvis kommer uppgradering för SAS att bli snarlik. Bifogar en bild på min resa till Indien, har lagt en bud USD 215 strax över miniminivå för Premium Economy. Slides reglerar min/max nivåer och indikerar hur starkt budet är. Det går även att betala direkt på LH MyBookings och då kostar PE 2290 SEK (men då gäller poäng för ursprunglig klass).
 

Attachments

  • myoffer.jpg
    myoffer.jpg
    50,4 KB · Visningar: 533
Kommer det att innebära att SAS-Business kommer att vara 100% full i fortsättningen?
Med största sannolikhet inte. Precis som att man kunde bli nekad OT och ändå var business inte full. Det finns antagligen något lägsta pris (som de inte berättar och som antagligen är flytande) så att skambud inte går igenom. Detta är helt enkelt för att inte minska värdet på deras business produkt.
 

toer00

Medlem
Man skall inte underskatta det värde som flygbolagen sätter på sina premiumprodukter...
Jmf med att försöka hitta märken Armani, Gucci mm hur ofta hittar man dem på rea?

Rent krasst skulle de kunna tjäna in lite mer på marginalen genom att rea ut dessa, men då förstör man märkets status...
 
Toppen