Senaste nytt

Läget på Arlanda efter attentatet inne i Stockholm

Kära Medlemmar,

Jag kommer senare ikväll (8 April) att ta planet till Frankfurt och där vidare till SIngapore och Phuket.
Efter gårdagens fruktansvärda attentat inne i Stockholm så hörde jag att Polisen inför temporär gränskontroll (dvs även inom Schengen...).

Om någon medlem läser detta och nu är på Arlanda eller har varit där tidigare idag, kan ni tala om hur är läget på Arlanda gällande tid etc...
Vi åker SAS PLUS omed allt vad det innebär Men frågan är,

- Har gränskontrollerna och utökad Security lett till at man behöver mer tid idag, eller räcker det om man är 2 timmar innan ankomst vid incheckningen...?
 

maswan

Medlem
Polisen står innan säkerhetskontrollen och tittar på pass på alla resande. Poliserna är även tyngre beväpnade än vanligt. Annars är det ingen större skillnad

Nöjer de sig med nationellt ID-kort, eller bör jag räkna med att behöva ta med mig passet på måndag?
 

simeo

Medlem
För tider idag på eftermiddagen i T5 så var allt som vanligt för en lördag, dvs. ganska tomt, inga köer till security, och fast track tog 2-3 minuter. Det kan nog bli lite annorlunda på måndag morgon.
 

mha321

Medlem
Helt lugnt när jag var där för ett par timmar sedan. Någon rapporterade mer poliser och med tyngre vapen än vanligt, men det var inte något jag såg något av.
 
Toppen