KVM switch för displayport

Diskussion i 'Övrigt' startad av agehall, 24 November 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ju en hel del tekniknördar här, så det skadar väl inte att fråga.

Jag är på jakt efter en KVM-switch som har displayport. Helst ska den även klara flera skärmar, men det är nog lite överkurs. Den enda jag hittat som finns på "nära" håll är KVM-switch för Mac > KVM systemswitch | Kjell.com men jag känner mig lite osäker på den - den känns för billig..

Någon här som har några bättre tips?

2. Murre

Murre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade det vart till PC hade jag kunna grävt fram något, Men tyvärr inte till så obskyra prylar som MAC :rolleyes:

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är absolut inte mac-specifikt, även om det ska användas till en MBP Retina. Jag har displayport på min stationära PC också. Inte så mycket annat som fixar att driva min skärm i full upplösning.

4. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aten brukar väl vara det dominerande märket när det kommer till KVM-switchar. Å andra sidan brukar de inte vara direkt billiga.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm, de är bra, men de är väldigt dyra... En cs1942 som skulle kunna funka verkar ju gå lös på 3500..

6. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Och vad kostar din tid som du spiller åt att leta efter ett billigare alternativ? Är det värt att tumma på kvalité?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en billig från Kjell&Co liggandes på posten nu. Om den inte håller måttet för jag nog köpa något nästa gång jag är i US. Det är egentligen inget akut, så jag ser det inte som en kostnad att leta en stund.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu satt upp den KVM som jag köpte från Kjell&Co och jag måste säga att den funkar nog tillräckligt bra för det jag behöver. För det låga priset tycker jag det är riktigt bra valuta för pengarna.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpte du den du länkade ovan?

10. Trevligt, då ska jag nog investera i en likadan :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!