Senaste nytt

Kvalitetsskillnader BA Citiflyer vs BA?

freno

Medlem
Jag åkte för första gången på länge BA Cityflyer mellan ARN-LCY i Club med en flight som avgick 1320.

Flighten i korthet:

- Varma handdukar delades ut.
- En dryckesomgång där vi även fick en meny på vad som fanns att äta på dagens flight samt att det lades en vit duk på bordet.
- De kom och frågade vad vi ville äta och serverade från galleyt.
- De dukade av brickan och kom med efterätt och frågade om vi ville ha kaffe/avec.
- Precis innan landning fick vi varma handdukar igen.

detta kändes lite som en Club World flight och jag trodde BA äntligen ryckt upp sig inom europa med.

flighten hem gick via Heatrow och med BA och var också en em flygning.

denna flighten i korthet:

- Varma handdukar delades ut.
- Maten serverades från vagn bakifrån och fram (brukar det inte vara tvärt om?)
- Dryck serverades då vi i princip ätit klart.

Vad är era erfarenheter mellan BA och BA Citiflyer?
Finns det någon standard om hur det ska vara?
 

agehall

Medlem
Det låter som din CE-flight med BA var lite sämre än normalt skulle jag säga.

Ang servering, så varierar det väl lite beroende på vilken flygplanstyp det är om det sker framifrån eller bakifrån.
 

freno

Medlem
håller med om att 2+2 är rätt kasst, men nu åkte jag med min fru så då är det inga problem =).
Tycker också att den va rätt dålig hem mot vad jag är van vid. Flygplanet var en A321.
Ska åka ARN-LHR till helgen igen så får se vad de har för service då.

Men brukar det vara skillnad på BA och BA Cityflyer?
 
Inom Europa tycker jag tyvärr BA har väldigt varierande kvalitet, men kanske framför allt beroende på när på dygnet i kombination med hur fullt det är i kabinen. Å andra sidan har jag flera gånger fått betydligt bättre käk i Club Europe än Club World, även fast t.o.m. detta blivit sämre på sistonde
 

agehall

Medlem
Har aldrig åkt BA Cityflyer, så jag kan inte jämföra, men BA brukar vara bättre i CE än vad du nämner. Sedan vet alla rutinerade att man ska flyga BA780/781 för att få wide-body och inte A321.
 

erhel

Medlem
Jag har haft blandade upplevelser både med Cityflyer och med BA. Det låter som att den flight med Cityflyer som du beskriver är en mycket bra sådan, medan din flight med BA är sämre än vanligt.

Som alltid är det ofta besättningen som avgör, och den absolut bästa pursern jag har haft var med Cityflyer (till min lycka ett antal gånger nu).
 

freno

Medlem
men det känns ju som att om vi nu fick menyer borde det ju finnas för alla flyg? tyckte det var en rolig grej precis som duken som skapar ett meningslöst mervärde =)
 
Toppen