Senaste nytt

Kurirjobb - Världsrekord i sprint

Häftig reserapport, hur får man ett sånt jobb ?
Är flexibel som tusan sen känna folk inom företag som håller på med frakt.

Härlig mardrömsrapport! Hur ofta blir det stressigt i nivå med detta, och hur ofta är det "relativt lugnt"?

Oftast är de väldigt lugnt då man har 2-3 timmar till avgång när man är hemma. Ibland kan de till och med vara så att man får reda på de hela 24 timmar innan.


Det är ju ett intressant och roligt jobb, som många skulle säga "drömjobb" få resa gratis. Mitt sätt att slappna av är att flyga så det passar mig perfekt, dock missar man ibland en del roliga saker på grund av sitt vanliga jobb. Hade gärna gjort det här på heltid men de kan ju gå från månad till månad.... 11-28 september var det 10 jobb från Warszawa till Sverige och jag lyckades åka på 5 av dem. Men andra månader kan det vara helt dött....

Exempel var i somras dagen före midsommar kom ett jobb från Sverige till Chicago klockan 12:00 på dagen, klockan 16:00 samma dag var de ett jobb till Singapore. Sen går det 5 veckor och inget händer sen kommer de jobb varje dag.

Min favorit, dock inget jag tog men var 0,5 liter brandfarlig vätska som skulle fraktas från Göteborg till Luleå. På grund av att det var "väldigt brandfarligt" fick det inte flygas utan jag skulle flyga ner från Stockholm, sen åka tåget hela vägen... Den skickades tillslut med fraktbil.
 
Bra skrivet. Ett kurirjobb hade passat mig perfekt mellan studierna och med närheten till Kastrup.
Nu är tyvärr listan på mina reserver lång så kan nog inte lägga till fler. Sen en viktig sak som kan va bra att ha om man kör kurirjobb är ett kreditkort. Blir lite svårt att slänga ut 11500sek pang i övervikt eller dyra biljetter på 5000USD.
 

Alf

Medlem
Bra skrivet om verksamheten. Stressen smittade av sej när man läser eftersom många av momenten är självupplevda till viss del. Det är tur du är ung så du orkar med detta. Själv funderade hag ett tag om man skulle ta detta som pensionärssyssla. Efter att ha läst denna rapport har jag definitivt lagt detta åt sidan. Det närmaste jag varit detta case är att resa till Dubai och lämna ett anbud. Rena rama semesterresan.
 
Toppen