Senaste nytt

Kurirjobb - Världsrekord i sprint

nota bene

Medlem
Jag som tyckte jag var sen till planet i FRA i tisdags - när jag kom igenom passkontrollen 10 min innan avgång, och till gate extremt svettig 5 min innan avgång! Får ju min 'mileage run' att framstå som semester :)

Det där låter inte som ett jobb jag vill ha på heltid!
 
Jag som tyckte jag var sen till planet i FRA i tisdags - när jag kom igenom passkontrollen 10 min innan avgång, och till gate extremt svettig 5 min innan avgång! Får ju min 'mileage run' att framstå som semester :)

Det där låter inte som ett jobb jag vill ha på heltid!
Hade ett liknande tillfälle i somras när 22 kg skruv skulle till en industristad i baltikum... Då va jag på plats 1 timme innan avgång men grejerna kom ju 25 min innan avgång så checkade väl in väskan när boarding började.... Men de är tur man har status för de har hjälpt mig ex antal gånger när man får tulla på reglerna lite.
 

pep

Medlem
"Det er panikken der driver værket". Jeg elsker disse oplevelser og søger dem så meget som muligt. 5-7 minutters ankomst før tid kan være nok her i Vietnam (domestic). Når man det er man stolt. Misser man falder blodtrykket også idet plan B træder ud af tågerne..
 
Kan bara tänka mig hur glada personerna på plats 5A och 5C blev när du stormade in som siste man just innan push back :)
När siste man ombord dessutom också är en löpare och de mentalt ska ersätta sin lediga grannstol med en som förmodligen kommer eftersvettas halvvägs till Skåne... :)

Härlig mardrömsrapport! Hur ofta blir det stressigt i nivå med detta, och hur ofta är det "relativt lugnt"?
 
Toppen