Kundfokus i Brasseri & Bar i SkyCity

Diskussion i 'Flygplatser' startad av nilsson, 15 April 2014.

1. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gick till Brasseri & Bar, eller vad de som numera huserar där Stockholm Fisk tidigare låg i SkyCity, och tittade på menyalternativen på dagens meny som låg på bardisken. Strömming med mos och lingon. Perfekt! Ungefär när jag överväger om jag ska sätta mig ned vid något av de många tomma borden, eller beställa först så tittar servitören bakom disken upp från tidningen och säger "Vi serverar inte lunch längre. Köket blir så sura om vi säljer sådant för sent. Fast jag kan springa och fråga".

Lätt snopen, och utan att ha yttrat ett ord, vänder jag blicken från den ivägspringande servitören och tillbaka till menyn där det längst ned står 11-14. Min klocka är 14:02. Strax kommer han tillbaka och meddelar att det är a la carte-menyn som gäller nu. Jag tittar. Ingen strömming.

En sammanfattning: Det finns lediga bord, ett utrustat kök med personal, ingredienser och kunskap för att tillaga strömming med mos. Men de känner inte för det.

14:08 får jag en pulled pork med bröd i handen på Seven Eleven.

7 personer gillar detta.
  2. Palle Kuling

Palle Kuling Medlem

Om det är samma personal som jobbade på Stockholm Fisk så är jag inte förvånad.

2 personer gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, minst sagt.

4. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På frukosten så är det samma personal som innan.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då vet man var man inte ska käka lunch när man är på Arlanda.

6. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  7. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den filmen tänkte jag inte ens på. Märkligt, med tanke på likheterna, men jag hade inga skjutvapen med mig.

Den dragna grisen i bröd var mycket god.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!