Kullaflyg startar ny flyglinje Halmstad-Stockholm Arlanda

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Jacob, 28 Mars 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den 2 maj startar Kullaflyg linjen Halmstad-Arlanda. Linjen kommer trafikeras med en tur i vardera riktningen på vardagar, en morgonavgång från Halmstad och en kvällsavgång från Stockholm. På fredagar går dessutom en extra kvällstur från Halmstad med retur från Stockholm på söndagen.

Kullaflyg har under nio år trafikerat linjen Stockholm-Ängelholm där de tagit upp konkurrensen med SAS, nu vill man göra samma sak med Halmstad.

Linjen kommer trafikeras i samarbete med Nextjet och flygas med en ATP.

Halmstad-Stockholm Arlanda

2N 201 HAD 06:55 ARN 08:05 ATP 0 12345-- 01:10
    2N 207 HAD 19:00 ARN 20:10 ATP 0 ----5-- 01:10

Stockholm Arlanda-Halmstad

2N 202 ARN 17:15 HAD 18:25 ATP 0 12345-- 01:10
    2N 208 ARN 18:15 HAD 19:25 ATP 0 ------7 01:10

2. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där tycker jag är riktigt bra! På tiden att Skyways får lite konkurrens därifrån.

3. Jacob

Jacob Medlem

Nu kontrar Skyways med en extra tur på söndagar Halmstad-Stockholm-Halmstad.

Från Halmstad: 19.00
    Från Stockholm Arlanda: 20.35

4. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ..och nu byter Skyways ut Fokker 50 mot Embraer 145 på sträckan. Har för mig de flugit med Jet förut (Fokker 100?) men det var några år sedan vill jag minnas.

Jetplan för att konkurrera på flyget - Hallands Affärer - www.hallandsposten.se

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!