Kryssningsmissiler mot Syrien

Diskussion i 'Övrigt' startad av Nemo, 8 Oktober 2015.

1. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ryssland avfyrade kryssningsmissiler mot Syrien igår 7 oktober 2015. Detta från örlogsfartyg i Kaspiska Havet. Projektilbanan korsar då en rätt så vältrafikerad flygrutt. Förhoppningsvis håller de olika höjd men det känns inte helt säkert. Hur resonerar du vars flygresor passerar området?

Russia launches missiles towards Syria from the Caspian Sea – video | World news | The Guardian
    Nato ready to 'defend' Turkey as Russia strikes Syria | World news | The Guardian

"On Wednesday Russian warships fired missiles into Syria from the Caspian Sea for the first time. The Russian defence minister, Sergei Shoigu, said four warships launched 26 rockets at Isis targets."

image.jpeg

2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vore ju inte första gången Ryssland (eventuellt) skjuter ner ett plan.
    Om jag ska ta mig över krigshärjade områden, försöker jag att flyga en rutt som innebär att man inte utsätter sig för onödiga risker.

Något jag sällan tänkte på innan MH-flygen drabbades av olycka.
    Synd att man ibland känner sig som fel sortens medveten resenär när sådana här situationer uppstår.

3. FCT

FCT Guest

Jag litar på att kommersiella flygplan håller sig till rutter utanför Syriskt luftrum. Både på bilden ovan och den jag tog nyss verkar så vara fallet. Enda plan som syns här är ett lokalt fraktplan.

image.png

4. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jumbooze, Nemo och Dr. Miles gillar detta.
  5. Homer

Homer Medlem

Övning inför anfallet mot Sverige?
    Innan någon hunnit säga "feministisk utrikespolitik" så har Ivan slagit ut hela det svenska sk förvaret
    utan att behöva komma närmare än 2500km (3M-54 Klub - Wikipedia, the free encyclopedia

Rysk propagandafilm

Kricka, doc, cbroxe och 2 andra gillar detta.
  6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi kan ju konstatera att det bara är att gömma sig på direkten när det väl brakar loss...

8. trekker

trekker Medlem

Jag skulle nog helst undvika att flyga dar nere, det borjar bla ganska manga grejer dar nere och speciellt I luftrummet.

Aurora gillar detta.
  9. d99mlu

d99mlu Medlem

Men suck. Att på allvar diskutera ryska missiler mot Sverige som ett reellt hot. Trodde vi kunde slippa den sortens politiskt motiverade nonsens här.

JWD, olo, matte_ante och 2 andra gillar detta.
  10. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    fmansson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!