Senaste nytt

Kryssningsmissiler mot Syrien

Nemo

Medlem
Ryssland avfyrade kryssningsmissiler mot Syrien igår 7 oktober 2015. Detta från örlogsfartyg i Kaspiska Havet. Projektilbanan korsar då en rätt så vältrafikerad flygrutt. Förhoppningsvis håller de olika höjd men det känns inte helt säkert. Hur resonerar du vars flygresor passerar området?

Russia launches missiles towards Syria from the Caspian Sea – video | World news | The Guardian
Nato ready to 'defend' Turkey as Russia strikes Syria | World news | The Guardian

"On Wednesday Russian warships fired missiles into Syria from the Caspian Sea for the first time. The Russian defence minister, Sergei Shoigu, said four warships launched 26 rockets at Isis targets."

image.jpeg
 

SNIFF

Medlem
Det vore ju inte första gången Ryssland (eventuellt) skjuter ner ett plan.
Om jag ska ta mig över krigshärjade områden, försöker jag att flyga en rutt som innebär att man inte utsätter sig för onödiga risker.

Något jag sällan tänkte på innan MH-flygen drabbades av olycka.
Synd att man ibland känner sig som fel sortens medveten resenär när sådana här situationer uppstår.
 
F

FCT

Guest
Jag litar på att kommersiella flygplan håller sig till rutter utanför Syriskt luftrum. Både på bilden ovan och den jag tog nyss verkar så vara fallet. Enda plan som syns här är ett lokalt fraktplan.

image.png
 

trekker

Medlem
Jag skulle nog helst undvika att flyga dar nere, det borjar bla ganska manga grejer dar nere och speciellt I luftrummet.
 
Toppen