Senaste nytt

Krug i Qatar Airways Al Mourjan Lounge

khybner

Medlem
Var på QR169 till ARN tidigare idag och spenderade några timar i loungen. Tyvärr ingen Krug längre. Laurent Perrier och Veuve Clicquot.
 

KNA

Medlem
Ingen Krug i Doha idag , blev en Cuba Libre
 

Attachments

  • 20150411_194542.jpg
    20150411_194542.jpg
    535,2 KB · Visningar: 285
  • Gilla
Reactions: Gus

Andrew

Medlem
Att Krug numera är borttaget är sannolikt på grund av att Qatars förstaklass-lounge, Al Safra, är schemalagd att öppna i slutet på månaden.
 

johhenrik

Medlem
Typiskt, när jag passerar där på torsdag... :) Men om de har Veuve så blir jag ju nöjd, för jag gillar ju den mycket också. :)
 

Andrew

Medlem
Tyvärr faller du på målsnöret! Veuve är det dock inget fel på, men det är ju ingen Krug. ;)
Ska du vidare med A380 har du dock fortfarande chans till ännu lite ädlare droppar i baren ombord.
 

Gus

Medlem
Att Krug numera är borttaget är sannolikt på grund av att Qatars förstaklass-lounge, Al Safra, är schemalagd att öppna i slutet på månaden.
Hade det inte varit mer logiskt att ta bort Krug i businessloungen samma dag som firstloungen öppnar, och inte några veckor innan?
 

Sofia

Medlem
Tycker nog att champagnerna ombord brukar vara bra på QR, Lanson eller Billecart-Salmon och så den rosa Bolligern, inte att förglömma :rolleyes:

Mycket bättre än på Emirates där det bjuds Veuve eller Moët, ingen är en favorit hos mig även om de givetvis går ner in case of emergency ;)
 

Andrew

Medlem
Hade det inte varit mer logiskt att ta bort Krug i businessloungen samma dag som firstloungen öppnar, och inte några veckor innan?
Det håller jag helt med om. Verkar finnas en viss osäkerhet kring om den tagits bort helt eller bara limiterats (se [Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor till ett visst specifikt ställe i loungen. Om så är fallet är det en riktigt trevlig överraskning.

@Sofia , har de bytt ut (upp) Taittinger Rosé mot Bollinger Rosé? :)
 
Toppen