Senaste nytt

Kreditkort USA för minderårig ?

plover

Medlem
hej tack för svar, vet inte varför det är åldersgräns när jag själv står som garant, men tipset om western union och LF skall jag kolla ipp. Visa Electron är stökigt utomlands även i Europa då det kräver en direktkopplad ATM vilket är sällsynt.
 
Visa Electron är stökigt utomlands även i Europa då det kräver en direktkopplad ATM vilket är sällsynt.
Er du sikker på det? Nu har jeg altid selv haft et rigtigt kreditkort, men jeg har en del venner der har Visa Electron mfl. og det har i stor udstrækning fungeret fint. I Sydeuropa er det mig bekendt ganske almindeligt med debitkort for 'almindelige' mennesker.

Jeg er ovrbevist om at det ikke er et problem med et Visa eller MasterCard debitkort i det fleste vestlige lande.
 
Hej, skall skicka dottern på ett par veckors utbyte i USA, min bank Skandiabanken, erbjuder minderåriga (14 år), ett sk onlinekort från VISA, heter maestro eller motsvarande hos andra banker. Jag har haft liknande kort som ej går attanvända om butiken inte har onli ekoppling till min bank, vilket saknas oftast utomlands. Någon som har tips på bilken bank eller kort som skulle funka i USA för henne ?

Har haft amex platinum tidigare och då kunde andra barnet få med sig ett extrakort amex gold, men då var han 16 år, vilket var deras åldersgräns...

tacksam för svar

Min dotter är över just nu, hon fick med sig Maestro kortet och skaffade ett prepaid Visa betalkort kort där, som hon sätter in pengar på och använder.
 

CharlieK

Medlem
Måste det vara ett kreditkort? Kan hon inte ansöka om ett vanligt bankort hos er bank och skulle de behövas mer pengar kan du ju göra en direktöverföring? Det går ju att få om man är under 18 iallafall (Har för mig att SEB har 13 år t.ex). Om det är viktigt att det är ett kreditkort är det väl bara att skaffa ett extrakort, men kan vara lite kinkigt med åldern, har du bra kontakt med din bankman så går det säkert att ordna...

Skulle rekommendera att inte använda ett Maestro/elektron-kort, jobbade i butik under studietiden och tro mig det händer väldigt ofta att de korten strular.
 
Toppen