Senaste nytt

kreditkort för köpa bil

Jago

Ny medlem
Hejsan skall hämta ut en ny bil om ett par veckor är det någon som har bra rekommendation över vad för kort man kan använda för bonus? Handlaren tar Visa och Mastercard men ej Amex. Totalpris ca 350 000 kr. Tror ej säljaren tillåter kredit utan har tänkt sätta in pengarna i förväg på kortets konto.
 

Andreas Q

Medlem
350 000 kr bil ger antingen 1% tillbaka cash eller någon form av bonuspoäng. Så då är frågan vilka samlar du poäng hos? Har du en bunke EuroBonus poäng och 35000 till ger dig en schyst resa i bättre kabinklass så är det bra prisvärde. Annars är 35k eb poäng bara en tor inom Europa i GO och då är cash att föredra.
 
Utan att krascha dina förhoppningar om att få ihop en bra bunt bonuspoäng TS, så måste jag nämna att denna fråga är glödhet hos bilhandlarna just nu. De har svåra problem att identifiera klassiska bankkort vs kreditkort som kostar dem mycket mer.

Vi ska komma ihåg att vinstmarginalen på en ny personbil ofta är i storleken 3-6%. En kort/inlösenavgift på 1,5-2% saboterar hela deras affär.
 

Homer

Medlem
Det krävs 500.000kr för en 2-4-1 voucher med BA VISA, kommer du inte upp i det beloppet så är kortet däremot inget vidare för
intjäningen är hälften av Eurobonus Mastercard (dessutom måste du ju ha massor av BA Avios poäng för att kunna boka en resa)

Utan att krascha dina förhoppningar om att få ihop en bra bunt bonuspoäng TS, så måste jag nämna att denna fråga är glödhet hos bilhandlarna just nu. De har svåra problem att identifiera klassiska bankkort vs kreditkort som kostar dem mycket mer.

Vi ska komma ihåg att vinstmarginalen på en ny personbil ofta är i storleken 3-6%. En kort/inlösenavgift på 1,5-2% saboterar hela deras affär.


avgifterna är ju sänkta för konsumentkort och får enligt lag max vara 0,3% för kredit och 0,2% för debetkort
EU lagstiftar bort bonus på kreditkort? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

DrKlas

Medlem
avgifterna är ju sänkta för konsumentkort och får enligt lag max vara 0,3% för kredit och 0,2% för debetkort
EU lagstiftar bort bonus på kreditkort? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nu blandar du ihop olika typer av avgifter. Inlösenavgiften som butiken får betala är inte reglerad och varierar beroende på butikens avtal med sin bank och vilken bank den använder. Avgiften som är begränsad är den mellan bankerna som ger banken som ger ut kortet en viss del av köpesumman.
 

Joakim H

Medlem
Säkert en mycket naiv tanke, Men varför inte be om en faktura på 150 k och betala denna via Betalo? Kostar förvisso 3750 i avgift men genererar 30000 Eurobonupoäng???
 

sembl

Medlem
Här I usa kan man max betala $3000 med kort när man köper ny bil, men de hade ingen begränsning på hur manga kort man kunde använda. Så för mig fick det bli 3 transaktioner och resten blev ännu mer kreativt kan jag lova med min fru som bara skakade på huvudet.
 
Toppen