Kreditering från andra oneworld till BA - hur lång tid tar det?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MrBonusHunter, 13 Mars 2015.

1. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort och kommer att göra en del flyg närmaste tiden med framförallt malaysia airlines och undrar hur lång tid det brukar ta tills man får avios/tierpointsen till British Airways?

2. American Airlines tar iaf mellan 1-2 veckor för mig.

MrBonusHunter gillar detta.
  3. Allt från 1 dag till 4 veckor... Efter 4 veckor gör jag normalt en retro-claim

4. Christian R

Christian R DYKWIA

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Malaysia Airlines för över flighterna var 7:e dag till British Airways (ex. 7e, 14e...), så har det gått mer än 7 dagar så är det försenat och bör bevakas för manuell claim.

Mvh
    /NotRyan

6. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar så mycket

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle säga har det gått mer än 14 dagar är det dags att hålla ett vakande öga. Man kan precis missa en körning och då är det 7 dagar till nästa batch och således upp till 14 dagar innan det syns på kontot.

NotRyan gillar detta.
  8. NotRyan

NotRyan Medlem

8 dagar skulle jag säga om man precis missar, men en hel körning kan ju missas som körs vid nästa tillfälle så ja en 14-15 dagar innan manuell claim kan man ju sikta på...

9. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Över 3 veckor och inte fått poäng från malaysia till baec. Fick svar av malaysia airlines för tre dagar sedan att kontakta british airways utan vidare förklaring ang mina poäng. De borde väl veta om de postat poängen eller inte? Skickat 1 claim och en förfrågan till BAEC men inte fått svar. Är det så här ofta?

10. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte försökt få MAS-poäng till British Airways men har i år haft tre olika flighter som inte
    krediterats till BAEC. Två av dessa var "rena" Qatar Airways och en var Qatar Airways/Cathay Pacific codeshare. De
    har inte lyckats på första försöket någon gång utan bara skickat "Request denied"
    med lite trams om att poängen redan har krediterats, vilket naturligtvis inte stämmer.
    Jag väntar just nu på att en flight (hela familjen) med Qatar Airways skall krediteras. Har skickat
    inscannade kopior av biljetter och B-pass (igen!) till British Airways i Manchester.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!