Kreditera Turkish Airlines/Austrian codeshare till EuroBonus?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 26 December 2013.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Bokade just ARN-VIE-IST med Austrian (i Z-klass). En av delflygningarna är operated by TK (OS8104). Enligt EuroBonus-reglerna får man inga poäng för OS7000-OS9999. Går det att komma runt detta på något smart sätt och få ut några poäng ändå? Retroregistrera på TK-flightnumret?

Innan ylandet börjar, jag var medveten om att den flighten inte ger några poäng redan vid bokning, men det här var det enda alternativet som passade både plånbok och kalender, så mentalt är jag redan inställd på att få noll poäng på flighten (vilket visserligen kan anses märkligt på en business-biljett). :)

2. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde det inte ge poäng enligt den bokningsklass du hamnar i hos TK?
    Att flyg med nummer i det intervallet inte ger poäng kanske bara är en försiktighetsåtgärd för om det är operated by xxx som inte är med i *A?

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Z hos Austrian bör motsvara J eller K hos Turkish, så du bör kunna få poäng för resan.

4. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    fcx, fick du poäng för din resa med TK eller blev det 0 EuroBonus poäng? MVH Mattias

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var tvungen att omboka resan, och codeshare OS/TK kan bara bokas om under turkisk kontorstid, så det blev codeshare OS/Lufthansa istället. Synd, för det var utlovat A330 på TK-benet, nu blev det istället A320 (fast Lufthansa:s "nya" business var helt OK).

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med andra ord fick du poäng för resan?

Är inte Lufthansas nya business (NEK) de här ultratunna stolarna? De har ju knappast fått någon höjdarkritik på FlyerTalk!

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det trillade in massor av poäng, men eftersom jag bokade om fick jag ett annat flightnummer. Jag gillar de tunna stolarna, men jag kan förstå de som inte gör det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!