Kreditera miles, ny medlem?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Andreas Eriksson, 18 Oktober 2015.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kompis till mig flög nyligen och bäst att kreditera är American Airlines.
    Han hade inget konto på American Airlines sedan innan, är det ett krav att man måste vara medlem i American Airlines före flygningen för det blir någon felkod när han försöker efterkreditera.

2. Om flygningarna är äldre än 30 dagar från registrering av medlemskap hos AAdvantage, kan man inte kreditera dem enligt reglerna.

American Airlines AAdvantage Terms And Conditions

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygningarna är en vecka gamla och medlemskapet hos American Airlines nyregistrerat.

4. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet vad felet skulle kunna vara?

Felkoden när vi försöker kreditera flygningarna som för övrigt var med AY löd något i stil med följande: Were you a member of AAdvantage when the flights took place? If so call us at ......

Jag kunde inte tolka texten på annat vis än att man måste vara medlem när man gör flygningarna men det verkar ju konstigt. Har aldrig haft problemet själv då jag varit medlem i typ varenda program så kan inte känna mig igen vid problematiken här.

5. Kan det vara så att man måste vänta 14-21 dagar efter utförd flygning innan man kan skicka retro claim?

6. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Möjligt, så kan det nog vara. Vi får avvakta och försöka senare. I värsta fall kontakta American Airlines och fråga där.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!