Senaste nytt

Kreditera miles från Qatar Airways flight?

Palazzi

Medlem
Frågan är ju hur lång tid bolagen behöver för att behandla din ansökan om "retroactive crediting" , om du har tight om tid....

Dina 26.900 miles hade räckt till Silver status hos US Airways om du krediterat inom 6mån, men de skriver att processeringstiden för din ansökan kan ta upp till 30dagar.... :(
 
Frågan är ju hur lång tid bolagen behöver för att behandla din ansökan om "retroactive crediting" , om du har tight om tid....

Dina 26.900 miles hade räckt till Silver status hos US Airways om du krediterat inom 6mån, men de skriver att processeringstiden för din ansökan kan ta upp till 30dagar.... :(

Avresan skedde den 6 december...
 

Palazzi

Medlem
Då har du ju ett tag på dig... Jag skulle provat med US Airways, då krediteringen blev så dålig på BMI. Du har ju lite tid på dig för att samla mot Gold också.... Var noga med att kolla så att det är "bas-miles" till US. Airways och inte bara extrapoäng (jag hittade ingen information om det).

Nu ska jag dra mig tillbaka för idag, men hoppas allt löser sig med krediteringarna! :)
 

Dr. Miles

Expert
26.900 miles till ANA, du behöver 50.000miles för att bli Star Alliance Gold (Milage Club Platinum), 30.000 för att bli Silver (Milage Club bronze:)

Dina 26.900 miles hade räckt till Silver status hos US Airways om du krediterat inom 6mån, men de skriver att processeringstiden för din ansökan kan ta upp till 30dagar.... :(

Qatar Airways flyg ger inga statusgrundande miles på ANA Mileage Club eller på US Dividend Miles.
 

Dr. Miles

Expert
Vi var 4 st i familjen, så multiplicera med 4.

CPH-DOH-CAN H *4
CAN-DOH-CPH K *4

Angående Qpoints, borde jag inte få 45 *4 där? Och då bli silvernivå?

För användning av miles skulle jag rekommendera ANA Mileage Club eller Qatar Airways Privilege Club.
Man kan samla ihop familjens miles hos de två programmen. (hos bmi Dividend Miles också, men de ger 0% miles för QR K klass)

Här kan ni läsa mer info: http://www.businessclass.se/ovriga-...er-att-samla-ihop-familjens-poaeng-miles.html
 
För användning av miles skulle jag rekommendera ANA Mileage Club eller Qatar Airways Privilege Club.
Man kan samla ihop familjens miles hos de två programmen. (hos bmi Dividend Miles också, men de ger 0% miles för QR K klass)

Här kan ni läsa mer info: http://www.businessclass.se/ovriga-...er-att-samla-ihop-familjens-poaeng-miles.html

Jag har gjort ett account hos Qmiles, statusen på mina miles är Approved så antar att dem trillar in snart?

Get the most out of your Privilege Club membership when you share it with family.

"Our Family Programme allows Burgundy, Silver and Gold members to add their spouse and children older than two years to their Privilege Club membership. The higher your membership level, the more Qmiles your family members will earn.

Each family member will receive their own membership card. They can then start earning Qmiles whenever they fly with Qatar Airways or use any of our airline, hotel, car rental, or travel partners.

To nominate a family member, log into your membership account, select "Family Programme", fill the form under the "Add a new relation to my family account" section and click "Add member" to submit. Alternatively, you can visit any of Qatar Airways ticketing offices and fill the form."

Alltså måste man vara Burgundy, Silver eller Gold för att skapa ett Family Programme?.
 

Palazzi

Medlem
Tror inte att det behövs. Dock känns deras informationstexter lite otydliga.... Mycket som lämnas oklart när man läst igenom användarvillkoren.
 
Toppen