Senaste nytt

Kreativ routing till USA på awardresa med eurobonus

Gus

Medlem
Skulle det med Eurobonus vara tillåtet att boka denna resan med Lufthansa first?

Jag (och ev. en kompis) är lite sugna på Nicaragua och att åka via Mexico verkar vara nice eftersom dels är den flighten väldigt lång och dels går den inte så okristligt tidigt (kl. 22)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


nicaragua.JPG


Man kan även lägga in en stopover på 7 timmar i San Salvador men då blir man kanske rånad och ännu värre saker?? :eek:
 

Dr. Miles

Expert
Man kan även lägga in en stopover på 7 timmar i San Salvador men då blir man kanske rånad och ännu värre saker?? :eek:
Allt byte 24 timmar eller kortare kallas layover, transit eller transfer men inte stopover. Vänligen komma ihåg det.
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Ja det borde inte vara något problem att boka en sådan resa med eurobonuspoäng.
Det får vara max 23 timmar och 59 minuter i transit i Munchen, Mexico City, San Salvador.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Det får vara max 23 timmar och 59 minuter i transit i Munchen, Mexico City, San Salvador.
Nej, stopover är en transit som är över 24 timmar, därför får man stanna upp till 24 timmar utan att räknas som stopover.
En minuts skillnad men en viktig skillnad.

Jag ser inte heller några konstigheter i @Gus routing.
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Jag har inte alls funderat på Nicaragua, det kanske är OK också, även om USA är fantastiskt så kan man ofta åka till nästan alla delar av USA (via någon lämplig storstad + bil) till bra pris, så något lite mer obskyrt skulle helt klart vara ett alternativ och fördelen är att till Centralamerika får man åka vi MEX vilket är en lång och trevlig flight enligt den reserapport som nyss gjordes här :D
 

jerixon

Medlem
Själv funderar jag på Panama via Mexico City :D

Jag har inte alls funderat på Nicaragua, det kanske är OK också, även om USA är fantastiskt så kan man ofta åka till nästan alla delar av USA (via någon lämplig storstad + bil) till bra pris, så något lite mer obskyrt skulle helt klart vara ett alternativ och fördelen är att till Centralamerika får man åka vi MEX vilket är en lång och trevlig flight enligt den reserapport som nyss gjordes här :D
 

Gus

Medlem
Allt byte 24 timmar eller kortare kallas layover, transit eller transfer men inte stopover. Vänligen komma ihåg det.
Ska absolut försöka lägga detta på minnet! :) Det är lite likt att många som bor i bostadsrätt gör fel och kallar det man betalar till föreningen varje månad för hyra istället för den korrekta termen avgift. Hyra betalar man när man bor i hyresrätt!

Det får vara max 23 timmar och 59 minuter i transit i Munchen, Mexico City, San Salvador.
Absolut, inga problem! I FCL i Munchen räcker det nog med 10 timmar och i Mexico City vill jag inte vara eftersom jag redan besökt Mexico. Men vad tror ni om San Salvador? Vågar man sig på några timmar mitt på dagen i staden eller är det att leka med döden? :eek: Vad säger @Mangostan som verkar ha besökt både EL Salvador och Nicaragua??
Jag ser inte heller några konstigheter i @Gus routing.
Så det är inte risk för sk back-tracking?
Själv funderar jag på Panama via Mexico City :D
Mycket bra idé! Det landet är fantastiskt! Både Panama City och öarna utanför Panama är superbra! Och icke att förglömma Panamakanalen!
 
Last edited:
Toppen