Senaste nytt

Kreativ routing till USA på awardresa med eurobonus

Dr. Miles

Expert
Detta fick jag upp när jag gjorde en sökning på United.com, avresa lördag nästa vecka. Någon som vet huruvida man får sundae på flighten mellan Denver-Anchorage? Det sämsta med denna rutten är väl att man får så kort tid på sig i loungen i Munchen. Men man kan ju lägga in lite mer tid i loungen på vägen hem.

Visa bifogad bild 53300
Obs: Man kan inte lita på awardtillgänglighet av United flight som visas på United.com, ifall du planerar att använda poäng/miles från andra bonusprogram.
Det kan hända att United visar extra fler tillgänglighet för sina egna (United Mileage Plus) medlemmar.
 

Gus

Medlem
Obs: Man kan inte lita på awardtillgänglighet av United flight som visas på United.com, ifall du planerar att använda poäng/miles från andra bonusprogram.
Det kan hända att United visar extra fler tillgänglighet för sina egna (United Mileage Plus) medlemmar.
Okej, men oftast stämmer det väl?
 

Senator

Moderator
@Gus ser du hade hittat flighter själv. Jag tror att så länge det är "Saver Awards" är sannolikheten relativt hög att detta finns för EuroBonus men ingen garanti.

Gällande widebody är det få inrikesrutter som körs med annat än narrowbody. Hawaii är annorlunda, men det var ett bra tag sedan jag såg en B767 eller B777 inrikes. När det händer är det som oftast mellan hubbar som SFO/LAX/DEN/IAH/ORD/EWR/IAD
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jerixon

Medlem
Jag fick widebody förra påsken med 2-1-2 seating och fully flat mellan EWR-ORD efter Lufthansa F FRA-EWR.
Men det är som sagt inte speciellt många avgångångar. Skulle nästan säga att jag satt bättre i deras 737 på nästa flight i domestic first =)
 

kexxcream

Medlem
Den här rutten funkar nog till Chicago.
Lufthansa till Mexico City och vidare med Copa till Chicago via Panama.:)
Det verkar finnas tillgänglighet till San Francisco, Toronto, Boston, Miami och Ft. Lauderdale från Panama. Dock ingen weidebody.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Enda problemet är att du landar 18:15 med LH 498 och sista direktflyget med Copa MEX-PTY går kl 16:24. Även om det finns andra *A flyg efter 18:15 med hänsyn tagen till minimum connection time så är det 3 timmar 46 minuter MEX-PTY (ingen tidsskillnad) och då är du framme runt 23:00. Enligt EF går inga flyg till ORD efter detta klockslag så räkna med övernattning på den rutten.

Alternativet är att köra MUC-MEX men det är en nattflygning med LH F och man vill inte somna om så fort man kliver ombord.
 

Glenn E

Medlem
Enda problemet är att du landar 18:15 med LH 498 och sista direktflyget med Copa MEX-PTY går kl 16:24. Även om det finns andra *A flyg efter 18:15 med hänsyn tagen till minimum connection time så är det 3 timmar 46 minuter MEX-PTY (ingen tidsskillnad) och då är du framme runt 23:00. Enligt EF går inga flyg till ORD efter detta klockslag så räkna med övernattning på den rutten.

Alternativet är att köra MUC-MEX men det är en nattflygning med LH F och man vill inte somna om så fort man kliver ombord.
Ja men en övernattning i Mexico City och en i Panama kan väl vara roligt.
Jag har aldrig varit där så det finns säkert något att se.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Den här rutten funkar nog till Chicago.
Lufthansa till Mexico City och vidare med Copa till Chicago via Panama.:)
Det verkar finnas tillgänglighet till San Francisco, Toronto, Boston, Miami och Ft. Lauderdale från Panama. Dock ingen weidebody.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Inte helt säker på att de godkänner det där, är rätt klar backtracking och man behöver dessutom korsa resvägen. MEX-IAH-ORD skulle kanske gå.
 
Toppen