Kreativ routing till USA på awardresa med eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av chazzie, 9 Juni 2016.

1. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sett ett antal kreativa rutter för att ta sig till Sydostasien för att maximera F, de flesta godkända enligt gällande reglemente men vad finns det för tricks för Nordamerika? Kan jag t.ex. flyga till LAX eller IAH och därifrån åka vidare till t.ex. Calgary?

Gus och Brandten gillar detta.
  2. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror väl på vilket program du bokar bonusresan genom?

3. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer att vara vår gamle vän EuroBonus.

Gus gillar detta.
  4. Gus

Gus Medlem

Kul tråd, jag är inne på samma sak! Jag skulle gärna vilja ta mig till Anchorage, Alaska på bästa sätt i First så långt det går.

chazzie gillar detta.
  5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det bästa vore väl i det fallet att åka via Los Angeles, en lång F över från Europa och sen en halvlång i "domestic business", eller några korta beroende på vad som finns.

Lite beroende på årstid så är jag sugen på Calgary som jag skrev tidigare, eller möjligen även Alaska, men förmodligen kommer det att bli en resa i april eller maj nästa år som kalendern ser ut nu, dock mottages kreativa förslag eller exempel på bokningar som gått igenom till Nordamerika.

Gus gillar detta.
  6. United flyger i alla fall under sommaren från ANC till SFO, DEN, ORD och IAH. Det är nog bra utgångslägen för en resa till Alaska.

chazzie och Gus gillar detta.
  7. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade idag YVR-MUC med Lufthansa F vilket ger över 10 timmar.

chazzie och Gus gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Största anledningen till att det inte finns några enorma mängder "trix" är att man rätt snabbt hamnar i domestic F i nordamerika vilket inte direkt motsvarar folks förväntningar på F. I Asien finns det mycket mer alternativ där man faktiskt kan flyga F inom Asien.

Så ska man någonstans i USA är det ganska enkelt - flyg så nära målet det går med Lufthansa F. Klart.

chazzie, Insomnia4u, Gus och 5 andra gillar detta.
  9. Gus

Gus Medlem

Vet du hur läget ser ut i oktober? Och vet du om United har wide-body plan på någon av rutterna? :)

10. Gus

Gus Medlem

Detta fick jag upp när jag gjorde en sökning på United.com, avresa lördag nästa vecka. Någon som vet huruvida man får sundae på flighten mellan Denver-Anchorage? Det sämsta med denna rutten är väl att man får så kort tid på sig i loungen i Munchen. Men man kan ju lägga in lite mer tid i loungen på vägen hem.

anchorage.JPG

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!