Krav på tidsbokning för pass i Stockholm

Diskussion i 'Övrigt' startad av JensE, 13 Januari 2014.

1. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan (fortfarande) åka till valfri passexpedition utanför Stockholm, oavsett var du bor, och beställa pass drop-in. Exempelvis Uppsala, Enköping, Västerås, Strängnäs, Eskilstuna etc. I Sörmland kan du boka tid, men måste inte (ännu). Väl på plats kan du be dem skicka det färdiga passet till den passexpedition som är dig närmast, exempelvis inne i Stockholm. Kan vara bra om man behöver pass snart men inte snarast.

3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visste att det var diskussioner om detta, men inte att det faktiskt beslutats. Hörde det i höstas från någon som jobbar på Bergsgatan. Jag tycker det är värdelöst - brukar alltid gå till Bergsgatan på morgonen då de öppnar (ingen större kö), samt att man inte måste passa en viss tid. Ofta är det knepigt att planera flera dagar framåt på jobbet så att man vet att man kan komma ifrån.

4. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Positiva nyheter som jag tror passar den stora majoriteten vilka bör kunna ha lite framförhållning och även uppskatta att veta exakt när man har sin tid och därmed slippa vänta. Provisoriska pass går fortfarande (av förklarliga skäl) att beställa "drop-in" utan att boka tid på de stationer som ger ut sådana.

5. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att det här är riktigt smidigt. Har använt tidsbokningen en gång för pass och en gång för nationellt ID-kort och har båda gångerna varit ute på runt 15 minuter efter att jag klev in på passexpeditionen.

Jag ser på det på samma sätt som att man också behöver boka tid hos frisören, men förstår också att det kan skapa lite problem om man inte har möjlighet till framförhållning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!