Ett första inlägg efter att under nästan hela forumets livslängd följt det med stort intresse.
Har sedan 26:e november (dvs nästan 8 månader) en inbokad 2-4-1-resa i business till EWR (och som vi ju alla vet är detta något att glädjas storligen åt). Tyvärr hade vi utresa 20/9 med SK901, som tydligen ställts in. Är ombokad till SK 909 samma dag, men kommer då ner till CPH för sent med vår inbokade connection mellan UME och CPH. Trots att det finns 4 st lediga bonusplatser i SAS plus mellan UME och CPH tidigare på morgonen 20/9, kan inte Tallin komma åt dessa, utan hade som enda alternativ att åka ner till CPH kvällen före och alltså spendera natten där (vilket ju inte är helt gratis) + spendera en lång förmiddag i Köpenhamn (eller i loungen) (kanske ett I-landsproblem av åtminstone halvstora mått).
Jag har ju sett här på forumet tidigare att Tallin inte har riktigt samma tillgänglighet som alla andra till bonusplatser, men man kan ju tycka att om nu SAS ställer in en flight, så borde de ha någon slags skyldighet (om inte annat så moraliskt) att minimera konsekvenserna för sina passagerare. Man kan ju se det som att vi har haft en överenskommelse/kontrakt om denna transport sedan över ett halvår. Vi är ju visserligen inga som de tjänar några pengar på, men man kan ju tycka att det inte vore helt orimligt att i detta fall åtminstone tillåta att man utnyttjar bonusplatser till en bonusresa (vad är de annars tänkta till - skådebröd för att få medlemmarna att TRO att det går att ta ut bonusresor?)???
Är jag ute och seglar i mitt resonemang? Är det lönt att ringa SAS direkt och höra om inte de kan tänka sig att rucka på reglerna när det ju faktiskt är de som ställt till det?
Har sedan 26:e november (dvs nästan 8 månader) en inbokad 2-4-1-resa i business till EWR (och som vi ju alla vet är detta något att glädjas storligen åt). Tyvärr hade vi utresa 20/9 med SK901, som tydligen ställts in. Är ombokad till SK 909 samma dag, men kommer då ner till CPH för sent med vår inbokade connection mellan UME och CPH. Trots att det finns 4 st lediga bonusplatser i SAS plus mellan UME och CPH tidigare på morgonen 20/9, kan inte Tallin komma åt dessa, utan hade som enda alternativ att åka ner till CPH kvällen före och alltså spendera natten där (vilket ju inte är helt gratis) + spendera en lång förmiddag i Köpenhamn (eller i loungen) (kanske ett I-landsproblem av åtminstone halvstora mått).
Jag har ju sett här på forumet tidigare att Tallin inte har riktigt samma tillgänglighet som alla andra till bonusplatser, men man kan ju tycka att om nu SAS ställer in en flight, så borde de ha någon slags skyldighet (om inte annat så moraliskt) att minimera konsekvenserna för sina passagerare. Man kan ju se det som att vi har haft en överenskommelse/kontrakt om denna transport sedan över ett halvår. Vi är ju visserligen inga som de tjänar några pengar på, men man kan ju tycka att det inte vore helt orimligt att i detta fall åtminstone tillåta att man utnyttjar bonusplatser till en bonusresa (vad är de annars tänkta till - skådebröd för att få medlemmarna att TRO att det går att ta ut bonusresor?)???
Är jag ute och seglar i mitt resonemang? Är det lönt att ringa SAS direkt och höra om inte de kan tänka sig att rucka på reglerna när det ju faktiskt är de som ställt till det?