Senaste nytt

Kräver 100 000 av Norwegian för knuffat barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

apknug

Medlem
Och om hon har gjort det medvetet på så vis att det räknas som en misshandel så är det väl möjligtvis flygvärdinnan själv som isåfall skulle bli skadeståndsansvarig. Det låter långsökt att flygbolaget skulle bli skadeståndsskyldig för en misshandel utförd av personal.
Nja, enligt svenska skadeståndslagen kan arbetsgivaren bli skadeståndsskyldig för brott som den anställde begår i tjänsten.
 

kaktusen

Medlem
Låter som patetiskt fiskande efter pengar. Jag måste vara konstig men när mina barn var tre år så gick dom under inga omständigheter omkring själva på planet. Låter även som det saknas delar av berättelsen. Som vanligt ska man ta allt som skrivs i Aftonbladet, Sveriges sämsta tidning, med en släpvagn med salt.
 

Ricci

Medlem
Kanske kommer det ett motkrav från Kjos på (1 miljon ++) där unruly passenger hindrar CC utföra sitt arbete.
 
Last edited:

JWD

Medlem
Som vanligt så är nog sanningshalten väldigt vacklande när det gäller den där blaskan. Men och andra sidan så är det väl inte intressant så länge man kan skapa en klickfiskeartikel som kommer delas frekvent i sociala medier av upprörda människor som borde gå en kurs i källkritik.
 

Johan67

Medlem
Det som är så otroligt tragiskt och snett är just att barnen tillåts springa runt helt obehindrat.

Allt som krävs är lite turbulens och det kan gå riktigt riktigt illa för ett mindre barn.

Om nu värdinnan har gjort något dumt mot 3-åringen så är det helt oförsvarbart, men alla mina varningsklockor går loss mot föräldrarna här när dom börjar blanda in pengar i det hela.

Enligt vad pappan själv skriver på sin Facebook-sida så har han nu polisanmält händelsen.
 

Fredrik

Medlem
Har det skett ombord på ett plan finns det vittnen. Kanske inte till själva händelsen men garanterat till efterspelet.
 
Vad är det som är felaktigt i artikeln? Tidningen skriver att pappan kräver massa pengar. Det är ju sant? Och att pappan hävdar att ungen blev knuffad. Brödtexten ser jag inga problem med.
Ingressen och rubriken däremot. Där går de helt på pappans linje.
 

ldmnt

Medlem
Hittade en annan del av storyn på fb:

screen.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen