Senaste nytt

Kräver 100 000 av Norwegian för knuffat barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hachans

Medlem
Helt vansinnigt. Jag kan absolut köpa att det är olämpligt att knuffa ett barn och att personalen kunde skött det annorlunda. Men det faller också på föräldrarna att ha koll på sina barn.

Fick barnet några bestående men? I så fall kanske det är berättigat med ett skadestånd. Annars är det bara skrattretande.
 
Av vilken anledning skulle en flygvärdinna knuffa ett litet barn? Känns som det saknas delar i denna berättelse..
Och om hon har gjort det medvetet på så vis att det räknas som en misshandel så är det väl möjligtvis flygvärdinnan själv som isåfall skulle bli skadeståndsansvarig. Det låter långsökt att flygbolaget skulle bli skadeståndsskyldig för en misshandel utförd av personal.
 

AntonJ

Medlem
Herregud så fånigt! Detta verkar vara ett typiskt kompensationsfiske.
Jag har mycket svårt att tro att en flygvärdinna ska knuffa ett barn "allt vad hon har" in i ett armstöd. Troligtvis råkade flygvärdinnan av misstag gå in i barnet som sprang runt utan uppsyn. Ett tips till föräldern är ju att hålla koll på sina barn. :)
 

RickardG

Medlem
Jag tror snubben tittat för mycket på amerikanska serier och fått för sig att man kan dra till med valfritt belopp utan att det finns en koppling till magnituden av skadan/kränkningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen