Senaste nytt

Kostnad ESTA USA

Berglund

Medlem
Det är just de som är grejen.
De flesta av de här ”scam” sajterna fungerar och levererar riktiga ESTA ansökningar. Det är därför de får finnas kvar, just för att de egentligen inte begår ett brott. Sajterna tar bara makalöst bra betalt för att ”hjälpa” dig att fylla i ESTA ansökan. Det dem säljer är inte ESTA utan tjänsten hjälp med detta.
 

ulagun

Medlem
Det är just de som är grejen.
De flesta av de här ”scam” sajterna fungerar och levererar riktiga ESTA ansökningar. Det är därför de får finnas kvar, just för att de egentligen inte begår ett brott. Sajterna tar bara makalöst bra betalt för att ”hjälpa” dig att fylla i ESTA ansökan. Det dem säljer är inte ESTA utan tjänsten hjälp med detta.
Helt rätt och snabbt gick det också. Fick nedanstående efter bara någon timma. Men värt pengarna? Är man ute i absolut sista stund kanske. Annars; Absolut inte.
Finner skrivningen om refund intressant. Tydligen finns det dem som försöker häva betalningen efter det de erhållit ESTA´n.

Dear Sir/Madam

AUTHORIZATION APPROVED

Your travel authorization has been approved and you are authorized to
travel to the United States under the Visa Waiver Program.



PAYMENT RECEIPT
You have successfully submitted payment for the application listed
below. A request by the cardholder to the bank or PayPal for a refund of
fees will result in an automatic denial of the application. Please print
this page for your personal records.



Have a nice trip. Welcome to the United States.

DHS recommends that you print the received file with this email
 

chazzie

Medlem
Sååå mycket enklare är det väl inte att skaffa ETA?
Same-same skulle jag säga, lite andra frågor och kanske några fler på ETA, men tidsåtgång mm. är i princip samma imho.

Problematiken med "ful-siter" som denna är väl att det inte på något sätt är olagligt att "hjälpa" någon att fylla i en ESTA, precis som resebyråer kan göra om man bokar via dem, men det känns bra mycket mer säkert. Tyvärr finns siter som esta.us bara för att scamma (om än på ett lagligt sätt), man måste ändå fylla i frågorna så egentligen tillhandahåller de ingen tjänst utom att man möjligen kan fråga om eventuella oklarheter på svenska.
 

Hachans

Medlem
Helt rätt och snabbt gick det också. Fick nedanstående efter bara någon timma. Men värt pengarna? Är man ute i absolut sista stund kanske. Annars; Absolut inte.
Finner skrivningen om refund intressant. Tydligen finns det dem som försöker häva betalningen efter det de erhållit ESTA´n.

Det går ju på några minuter oftast när man söker direkt själv, och jag tvivlar på att dessa byråer har någon alternativ väg in för att ansöka snabbare.

Skrivningen om betalningen finns även på den officiella sidan tror jag, så den är inte unik.
 
Jag gick på en sådan blåsning när jag ansökte för ett par år sedan (tror det var esta.us). Om man kollar i villkoren så kan man avbeställa, om det var inom 24 timmar eller något sådant. Om jag minns rätt fick jag maila in mitt referensnummer, och sedan återbetalades pengarna direkt, absolut inget strul. Sedan gjorde jag en ny ansökan på .gov-siten. Jag skulle kolla om inte den möjligheten finns kvar, innan jag skulle gå på kreditkortsutgivaren för att spärra betalningen.
 
Ja, jag kollade esta.us, och det står fortfarande kvar (i väldigt små bokstäver) deras Refund Policy:

Refund Policy
1) Your right to withdraw
You can request a refund if you do not find either our product or the service we provide to be satisfactory. Under the terms of our refund policy, you are able to withdraw from your contract whenever you want. In order to exercise this right, you must email our customer service team at info@evisaonline.net, formally informing us in writing that you have the intention of withdrawing from the contract.

2) The result of withdrawal
Should you choose to withdraw from this contract, you will be reimbursed for all payments made. Your payments will be reimbursed using the same mode of payment by which you first made a payment.

All transactions are conducted in United States dollars. Your refund will be issued in US dollars and posted within two working days of your written request for withdrawal from your contract. Once you have received the payment, your bank or credit card company may convert it to your local currency. You will receive the same USD $ amount as charged in return.

If your payment was done via credit card, we will issue your refund to the same credit card used in the initial transaction. No refunds can be made by money order, cheque or cash. There is no charge to request a cancellation request.

3) Withdrawal information
When sending your written request for withdrawal from the contract by email to info@evisaonline.net, you must include the following details:

  • The reason you are requesting the refund
  • Your order number (contained in the email message you received confirming your order)
  • The last four digits of the credit or debit card you used to pay for your order
  • Your name, as it originally appeared in the billing information provided
4) Addendum
We are a private company, and have no affiliation or connection with any government. If your electronic travel authorisation (E-Visa) is declined when we apply for it on your behalf, we are liable for the financial responsibility. Exclusive and final discretion to grant or refuse admission to your country of destination lies with the customs officer at your port of entry.

Should you have any questions or concerns regarding our Refund Policy, please email us at: info@evisaonline.net
 
Toppen