Kostnad att boka Star Alliance flight med EuroBonus och Amex 2-4-1

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av stoffe.oberg, 2 November 2014.

1. stoffe.oberg

stoffe.oberg Medlem

Hej!

Funderar på att boka flight med *A och utnyttja amex 2-4-1 voucher.
    Jag har kollat på tex. United.com och sett award flighter och vad de kostar i Uniteds bonus programs valuta. Men hur vet jag hur många Eurobonus poäng en sådan resa skulle kosta.

Tänkte ringa sas bokningen i Tallin under veckan, men tänkte det kunde vara bra att ha lite mer koll innan dess.

2. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    agehall och stoffe.oberg gillar detta.
  3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dr. Miles har skrivit om detta i en tråd nyligen, men jag hittar den inte...

stoffe.oberg gillar detta.
  4. stoffe.oberg

stoffe.oberg Medlem

Tack för era svar!

Ska kika om jag hittar tråden Dr. Miles har skrivit.

5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. stoffe.oberg

stoffe.oberg Medlem

7. Falcon71

Falcon71 Medlem

2 frågor från en som aldrig bokat annat en SAS 2-4-1

1) om jag fejk bokar United award resa på deras sida kostar den 90 dollar t/r i business i avgifter, är den kostnaden som blir eller läggs det på nya avgifter senare, och är det samma kostnader som blir för mig med eurobonus 2-4-1

2) har alla star à bränsletillägg mm eller finns det några som är bättre / sämre ?

Stort tack

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att boka inrikes i USA är nästan gratis. En till två dollar plus EuroBonus-poäng. Men är det en internationell resa kan det sticka iväg.

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Ta upp resan på Matrix - ITA Software istället (som riktig biljett i rätt klass) och se vad det blir för tillägg där. Har stämt för mig.

2. Alla har bränsletillägg (finns säkert några obskyra undantag), förutom om du bokar på SAS-flygningar.

10. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det kan vara till nån hjälp men flög ARN-FRA-BKK-SYD-BKK-MUC-ARN i F, bokat genom SAS för ca 2 år sedan och åkte på ca 6100 kr i skatter och avgifter.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!