Senaste nytt

Kostar seating på Lufthansa trots EBG?

Siciro

Ny medlem
Har bokat economy på LH (S/T) till mumbai, och ser att man nu måste betala för seatingen. För två pers ToR skulle min önskade seating hamna på 1.700 spänn!

Har EBG, går det att komma runt? Ringde LH men icke. Tips?

/M
 

fcx

Medlem
Lufthansa tillåter bara de egna statusmedlemmarna att välja säte helt fritt. För övriga beror det på bokningsklass vad man har för möjligheter (First, Business och PE kan alltid välja gratis).

Skärmklipp.PNG
 

olo

Medlem
Har bokat mig (EBD) med en kollega (EBB) på några Lufthansa-flighter. Vi är på olika PNR då vi reser hem på olika sätt, men har samma bokningsklass på utresan och båda reser på flexibla biljetter (Eco Flex). Vi valde platser samband med bokning, och då fanns samma platser tillgängliga för oss båda.
När jag nu checkar in oss ser det olika ut. För min kollega är planen ganska fulla och det finns mest mittplatser kvar. Men när jag checkar in mig, finns det fler platser lediga. Både båda planen är i princip alla nödutgångsplatser fria för mig, men går inte att välja för kollegan.
 

ulagun

Medlem
Har prövat seata utan kostnad i economy både som EBD samt M&M frequent flyer (silver) går inte nu för tiden. Man måste vara minst Senator.
Däremot inga problem seata iPremium economy.
 
Toppen