Kostar seating på Lufthansa trots EBG?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Siciro, 24 Juni 2014.

1. Siciro

Siciro Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat economy på Lufthansa (S/T) till mumbai, och ser att man nu måste betala för seatingen. För två pers ToR skulle min önskade seating hamna på 1.700 spänn!

Har EBG, går det att komma runt? Ringde Lufthansa men icke. Tips?

/M

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa tillåter bara de egna statusmedlemmarna att välja säte helt fritt. För övriga beror det på bokningsklass vad man har för möjligheter (First, Business och PE kan alltid välja gratis).

Skärmklipp.PNG

3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat mig (EBD) med en kollega (EBB) på några Lufthansa-flighter. Vi är på olika PNR då vi reser hem på olika sätt, men har samma bokningsklass på utresan och båda reser på flexibla biljetter (Eco Flex). Vi valde platser samband med bokning, och då fanns samma platser tillgängliga för oss båda.
    När jag nu checkar in oss ser det olika ut. För min kollega är planen ganska fulla och det finns mest mittplatser kvar. Men när jag checkar in mig, finns det fler platser lediga. Både båda planen är i princip alla nödutgångsplatser fria för mig, men går inte att välja för kollegan.

Glenn E gillar detta.
  4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har prövat seata utan kostnad i economy både som EBD samt M&M frequent flyer (silver) går inte nu för tiden. Man måste vara minst Senator.
    Däremot inga problem seata iPremium economy.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!