Kort weekend till Hong Kong med Cathay Pacific

Diskussion i 'Reserapporter' startad av palmen, 11 Januari 2019.

  1. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Inget jag tänkte skriva en rapport om eller liverspport men detta kan bli "intressant" vilket inte är optimalt när man bara har 12h på plats innan hemresa.

    Alltid lite "intressant" när kapten kommer ut i kabin innan start och berättar att ett fel hon aldrig varit med om tidigare har inträffat.

    Tydligen något fel med tankningen så i stort sätt allt bränsle hamnade på ena sidan och väldigt lite på andra sidan. Måste av förklarliga skäl fixas till, men de har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Där försvinner min planerade tid i Galleries First och Cathays lounge på LHR...

    BA777 är med andra ord försenad på obestämd tid, har fortfarande omkring 3h byte som det är just nu men blir ju mindre och mindre hela tiden.
     
  2. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har de tydligen löst problemen med bränslet så vi ska nog snart få åka. Blir minst 1h sena från Stockholm, bara hoppas vi får en slott på LHR nu.

    20190111_123508.jpg
     
    Bo Lindquist, gneken, Brandten och 7 andra gillar detta.
  3. AndersSt

    AndersSt Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Blev bara 45 minuter sen till London och åker transferbussen nu.

    Det som slår en ombord på British Airways är att servering börjar typ 2 minuter efter lampan släckts då vagnarna redan är klara.
    Bra GT och en OK öl.
    20190111_131711.jpg
    20190111_134021.jpg
     
    Glenn E, GOTATH, Frisk78 och 12 andra gillar detta.
  5. Vixit

    Vixit Medlem

    Ort:
    BRU
    BA777 verkar ha varit en A321? Du hade kunnat läsa det här medan ni väntade (men kanske inte särskilt betryggande lektyr). Exempel på citat:

    ”The crew managed to land the aircraft uneventfully with engine 2 still running, and passengers disembarked safely. The remaining fuel quantity upon landing turned out to be 840 kg in the right fuel tank, and no fuel in the left tank.”

    Fuel monitoring on A320 Family aircraft | Safety First
     
    PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det hade nog gått bra på en motor också men det hoppas jag aldrig någon planerar för.
    Var mycket riktigt en A321, knappt halvfullt.
     
  7. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite skillnad på lounge och lounge, finns run riktigt bra hörna för mat i Cathays lounge.
    Får bli ett glas bubbel till att börja med, siktar på att äta mig mätt här.
    20190111_145130.jpg
    20190111_144944.jpg
     
    SeaPlanePilot, Ricci, henrik l och 9 andra gillar detta.
  8. Åkte du CE eller ET? Nyfiken på om Sipsmiths finns i CE nu. Senast bara till försäljning i ET nämligen.
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Euro Traveller, lite konstigt att utbudet är bättre i ekonomi än business, även om man får betala för det.
     
  10. Jag skall fråga nästa gång om jag kan få en från ET.
     
    Tommy gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×