Senaste nytt

Kort reserapport BMW i8

Najk

Medlem
Kul att du fick prova den! Den är riktigt läcker, har för mig att jag sett en inne i A terminalen i FRA.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ser ut som en batman bil, prislapp på 1,2 millar gör inte saken sämre! Riktigt skoj antar jag att bryta vardagen och få testa på en sådan best :D
 

ESSA

Medlem
Kul att du fick prova den! Den är riktigt läcker, har för mig att jag sett en inne i A terminalen i FRA.

Ja verkligen skoj!
Har tur att ha fd granne på rätt arbetsplats och som känner till att jag gillar att köra bilar med reaktion på högerpedalen... ;-)

Få exemplar kommer till sverige och de är alla bokade tydligen.

Piggade verkligen upp min vardag och kommer glädja mig lång tid framöver!
 
M

Monkey_Class

Guest
Nu är jag emot elbilar/hybridbilar av princip så det enda som jag tröstade mig med när jag fick testa den var att det var en BMW.
Jag hade lyckan att redan 2009 få provköra "protoypen" då projekt "i" startade - den var dock utrustad med en ren oljebrännare (som jag också är emot av princip :)).

Vad tyckte du om bilen som så? Har svårt att förlika mig med ljudet och den linjära rel. slöa acceralationen.
Önskar att de kunde dra i en biffigare bensinare som tar över tidigare i starten än nu och att de pressar ned accet mer så de som har dem kan åka ifrån fler bilar och därmed hålla fanan hög.
Just det rel. långsamma accet är en "bummer" - t.o.m 2 av mina rivjärn kan cruisa iväg och ändå vinna 0-100, 0-200 och 0-300 :)
Synd på en sådan fin kaross.
 

MLE

Medlem
"BMW - När du älskar att köra"...Grym bil!
Gillar också förövrigt allt som går fort, snöskoter eller cross fungerar ypperligt när man vill komma undan vardagen en stund. Ligga och mata på en smal led så fort det bara går med träden 1-2m från vardera sida, vissa kallar det självmord, jag kallar det att leva. o_O
 

JonW

Medlem
Var det möjligen bilen som var utlånad till Bavaria Sthlm några timmar igår??
Jag var erbjuden att köra den igår em, men tvingades lämna återbud i sista stund.
(En liten privatjettur till Umeå kom emellan... :-D )
 

JonW

Medlem
Nu är jag emot elbilar/hybridbilar av princip så det enda som jag tröstade mig med när jag fick testa den var att det var en BMW.
Jag hade lyckan att redan 2009 få provköra "protoypen" då projekt "i" startade - den var dock utrustad med en ren oljebrännare (som jag också är emot av princip :)).

Vad tyckte du om bilen som så? Har svårt att förlika mig med ljudet och den linjära rel. slöa acceralationen.
Önskar att de kunde dra i en biffigare bensinare som tar över tidigare i starten än nu och att de pressar ned accet mer så de som har dem kan åka ifrån fler bilar och därmed hålla fanan hög.
Just det rel. långsamma accet är en "bummer" - t.o.m 2 av mina rivjärn kan cruisa iväg och ändå vinna 0-100, 0-200 och 0-300 :)
Synd på en sådan fin kaross.
Nu vet ju inte jag vad du har för "rivjärn" men det är ytterst få maskiner som slår 0-100 på 3,8 s.
Och få skulle kalla tiden "relativt långsam".
 
M

Monkey_Class

Guest
Nu vet ju inte jag vad du har för "rivjärn" men det är ytterst få maskiner som slår 0-100 på 3,8 s.
Och få skulle kalla tiden "relativt långsam".
3.8 ?
Du får nog visa vilken model det kan ha varit. Senast på Gelleråsen med koncept (den snabbaste) fick vi 4.1 som bäst.
Mina "åk" får det jobbigt vid 3.9 och 2.8 resp. :)
 
  • Gilla
Reactions: MLE

ESSA

Medlem
Var det möjligen bilen som var utlånad till Bavaria Sthlm några timmar igår??
Jag var erbjuden att köra den igår em, men tvingades lämna återbud i sista stund.
(En liten privatjettur till Umeå kom emellan... :-D )

Denna kom direkt från BMW.

Privatjettur är väl en godtycklig ursäkt...
Reserapport..? ;)
 
Toppen