Kort om tid på Newark (EWR)

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Spersboda, 13 Juli 2015.

1. Spersboda

Spersboda Medlem

Hej,
    Jag tittar på resor till Orlando i vinter. Ett bra sätt att inviga SAS nya kabin är att flyga SK903 och byta på EWR. SAS säljer biljetter med 1,5 timmes transfer. Frågan är om detta räcker- jag tycker tullen på EWR tar rejält med tid när man landar med 903.Vad gäller här- om vi missar vårt anslutningsflyg? Är det då upp till SAS att lösa eller är det vårt fel. Misstänker att United som är inrikes leget har många avgångar till Orlando.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så länge du köper allt på en och samma biljett så kommer du att bli omhändertagen ifall det strulat. Om det är två separata biljetter skulle jag aldrig ens fundera på 1,5h i Newark.

Jakob Österberg och Flying P gillar detta.
  3. Nilann

Nilann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat SK 909 till EWR för vidare resa till Fort Lauderdale med United i januari 2016. Vi valde ett stopp på EWR på fyra timmar, även om det är samma biljett. Vill inte börja semestern med strul.

Mikael64 och Jakob Österberg gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som agehall säger, köper du allt på samma biljett så blir du ombokad kostnadsfritt om det uppstår problem.

Däremot skulle jag kolla på när nästa anslutning till Orlando går. Missar du ditt flyg kanske du måste vänta länge på nästa, och hur kul är det att förlora en semesterdag på det? (Och hur kul är det att bo en natt i Newark?)

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hela NJ suger rätt hårt imho..

simon_says91 gillar detta.
  6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa Hilton Newark. Det enda som finns att göra är att gå en promenad på kyrkogården (!).

Mikael64 gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Been there, done that...

Martin Björnström gillar detta.
  8. Har också 2h på EWR nästa vecka. Tar flygbolagen verkligen ansvar om min försande ankomst till gaten beror på en kort transfer med långa köer i gränskontrollen? Någon som varit med om att bli ombokad av detta skäl?

9. Ja... Så länge allt är på samma biljett är det inget problem.

10. Japp, United hela vägen från Oslo till Bogota. Nån som har erfarenhet av att ha missat ett byte pga köer och blivit ombokad?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!